ایجاد ۱۲۰ هزار طرح شغلی برای دهک‌های اول تا پنجم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

با امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی، تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۱۲۰ هزار طرح شغلی برای مددجویان و خانواده‌های نیازمند دهک‌های یک تا ۵ ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی امضاء شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه ایجاد ۱۲۰ هزار طرح شغلی برای مددجویان و نیازمندان برنامه‌ریزی شده است، گفت: افزایش ضریب تامین امنیت غذایی و اشتغال‌زایی برای مددجویان ۲ هدف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی در ۱۲ زنجیره مرتبط با کشاورزی همکاری خواهند کرد، افزود: کشاورزی، دامپروری، نوغانداری، صیادی، طرح‌های نوین آبیاری و … مهمترین زمینه‌های این همکاری مشترک است.

بختیاری اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در حوزه‌های ارائه تسهیلات، کمک‌های فنی و اعتباری، آموزش و حوزه‌های علمی و دانشی در کنار مددجویان کمیته امداد قرار خواهد گرفت تا بخشی از تعهدات این نهاد برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری و راه‌اندازی ۵۰۰ هزار شغل در سال آینده، از این طریق محقق شود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر زمینه‌های مشترک میان کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ گروه پهپادی آموزش‌دیده از مددجویان در زمینه سم‌پاشی مزارع کشاورزی فعالیت می‌کنند که باید توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه کشاورزی و دامپروری سابقه درخشانی دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای دو طرف، ایجاد ۱۲۰ هزار طرح شغلی برای مددجویان امکان‌پذیر است که از این طریق بیش از ۲۴۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی افزود: در راستای اهداف این تفاهم‌نامه، تمام ظرفیت سازمان تحقیقات آموزشی و ترویجی وزارت‌خانه در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

ساداتی‌نژاد از نوغانداری به عنوان یکی از زمینه‌های مشترک برای همکاری ۲ دستگاه نام برد و اظهار کرد: در تمام بخش‌های کشاورزی روستایی و عشایری، باغبانی، صیادی و … اتفاقات خوبی در قالب این تفاهم‌نامه خواهد افتاد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار