ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در زمینه کسب و کارهای خانگی خبر داد و گفت: بانک‌های مسکن و توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی به شکل ۱۰۰ درصدی عمل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مهناز امامدادی از ثبت نام ۵۴۰ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی طی سال‌های ۱۳۹۵ تا بهمن ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱۳ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شده و مابقی طرح‌هایی بودند که یا فاقد توجیه اقتصادی بوده یا نیاز به بازنگری داشتند.

وی از ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در زمینه کسب و کارهای خانگی خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد فعالیت در شبکه‌های اشتغال خانگی را داشتیم و طی شش ماهه سال ۱۳۹۷ نیز ۶۲۹ مورد بازارچه و نمایشگاه در نقاط و استان‌های مختلف در این زمینه راه‌اندازی و فعال شده است.

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در ادامه با اشاره به آمار متقاضیان مشاغل خانگی گفت: در حوزه اشتغال خانگی بر اساس آمارها ۸۲ درصد زنان و ۱۸ درصد مردان وارد کسب و کار خانگی شده‌اند و ۷۴ درصد ساکن مناطق شهری و ۲۶ درصد ساکن مناطق روستایی هستند.

به گفته وی ۶۲ درصد زنان سرپرست خانوار و ۳۸ درصد افراد غیر سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند.

وی گفت: از مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلاتی که به مشاغل خانگی اختصاص یافته است ۶۰۱ میلیارد تومان آن به بانک‌ها ابلاغ شده که ۵۳۸ میلیارد تومان از آن معادل ۶۷ درصد نیز پرداخت شده است.

به گفته وی بانک‌های مسکن و توسعه تعاون تا ۱۰۰ درصد پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی داشته‌اند و بانک‌های ملی، پست بانک، رفاه و کشاورزی ۵۰ تا ۷۰ درصد تسهیلات به اشتغال خانگی اختصاص داده و بانک ملت تنها ۲۲ درصد پرداخت تسهیلات داشته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار