ایجاد ۱۵۶ هزار نفر اشتغال روستایی در سال ۹۸

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری از ایجاد ۱۵۶ هزار نفر اشتغال روستایی در سال ۹۸ خبر داد.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران در محل این معاونت با اشاره به جزئیات طرح شورای عالی توسعه روستایی و عشایر، اظهار کرد: ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستا‌ها زندگی می‌کنند، این طرح در جلسه اسفند ماه سال گذشته در جلسه شورای عالی اداری تصویب و هفته گذشته توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. هدف این طرح انسجام بیشتر فعالیت‌های روستایی است.
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری افزود: علی رغم اینکه نظام توجه ویژه‌ای به روستا‌ها دارد، ولی احساس کردیم گسیختگی در خدمات روستایی وجود دارد که با تصویب این طرح شاهد هماهنگی بیشتر باشیم.
امید ادامه داد: تمامی فعالیت‌های روستایی و عشایری با هماهنگی این شورا انجام می‌شود. طرح شورای عالی توسعه روستایی و عشایر می‌تواند خدمات دولت را منسجم کند.
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۱۵۶ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است، بیان کرد: در سال ۹۶، حدود ۱۸ هزار میلیارد از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی به اشتغال روستا‌ها اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد از این اعتبار جذب شده است.
امید افزود: گازرسانی به ۸۵ درصد روستا‌ها در این دولت انجام شد، همچنین ۲۵ روستا هر هفته به شبکه برق رسانی وصل شدند، افزون بر این ۱۸ هزار خانه بهداشت در دولت دوازدهم در روستا‌ها ایجاد شد. مقاوم سازی روستا یکی از موضوعات مدنظر ما است، در این راستا ۶۰ هزار واحد آموزشی در روستا‌ها فعال هستند. البته تسهیلات ما به اندازه کافی در روستا‌ها نیست.
.امید ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به طرح‌های روستایی عنایت ویژه داشتند و ما شاهد رشد ۶۶ درصدی فضای ورزشی در روستا‌ها شاهد بودیم. ما در پوشش شبکه اینترنت از ۲۸ درصد به ۸۰ درصد رسیده و هر هفته ۱۰۰ روستا به شبکه اینترنت متصل میشوند.
.معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: روز چهارشنبه این هفته قرار است جلسه کمیته روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود و درباره آخرین برنامه ریزی‌های مقابله با کرونا در روستا‌ها تصمیم گیری می‌شود. امروز همه روستا‌های بالای ۲۰ هزار خانوار، دهیاری دارند و حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به روستا‌ها در دولت دوازدهم بودجه اختصاص یافته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار