ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه فرهنگ و هنر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه فرهنگ و هنر

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اشتغالزایی در سه حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای را در دستور کار داریم، گفت: در این راستا پیش بینی شده ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پورمحمدی در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت ارشاد برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اظهارداشت: بر اساس تفاهم نامه امروز سه نوع کسب و کار در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای (تولید محتوای دیجیتال) را مدنظر قرار داده ایم.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از این برنامه در نظر گرفته شده که ۱۶۴۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شهرها و ۴۰۰ میلیارد تومان در روستاها توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است سازمان برنامه و بودجه پرداخت دو درصد از این نرخ سود را عهده دار شده، بنابراین نرخ سود تسهیلات در شهرها به ۱۶ درصد خواهد رسید، همچنین این نرخ در روستاها ۶ درصد است.

پورمحمدی تصریح کرد: برای این کار ۸۲ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: در مجموع پیش بینی شده در راستای این برنامه ۱۹ هزار و ۹۴۱ فرصت شغلی جدید ایجاد شود که ۱۲ هزار و ۶۵۸ فرصت شغلی جدید در شهرها و ۷۲۸۲ فرصت شغلی در روستاها خواهیم داشت.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: آغاز این برنامه از امسال بوده اما طی سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار