ایجاد ۳۰۰ هزار شغل از طریق آموزشگاه های علمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل از طریق آموزشگاه های علمی

نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور گفت: آمار ها نشان می دهد نزدیک به ۳۰۰ هزار شغل از محل آموزشگاهها ایجاد شده است اماتعداد آموزشگاههای غیرمجاز بیشتر از مجاز هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر قدرت الله علیزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش های آموزشگاه‌های آزاد ‌های آزاد علمی و کنکور» روی آنتن شبکه آموزش رفت با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۰۰ آموزشگاه علمی در سراسر کشور داریم گفت: تعداد زیادی از اینها آموزشگاه‌هایی هستند که معلمان صاحب تجربه در آموزش و پرورش وارد آن شده و سرمایه گذاری کرده اند و انگیزه شان کمک به بخش آموزش است و نه سودجویی.

وی افزود: آمار ها نشان می دهد نزدیک به ۳۰۰ هزار شغل از محل آموزشگاهها ایجاد شده است.

نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور با بیان اینکه نواقصی در آموزش رسمی وجود دارد که آموزشگاههای رسمی آن را جبران میکنند گفت: شاید ۱۰ تا ۱۵ موسسه هستند که در بین خانواده ها ایجاد التهاب آزمون و کنکور میکنند و نمی توان ۱۱هزار موسسه دیگر را فدای جوی که آن ۱۵ موسسه ایجاد کرده اند بکنیم.

وی افزود : شاید ۱۰ تا ۱۵ موسسه هستند که در بین خانواده ها ایجاد التهاب آزمون و کنکور میکنند و نمیتوان ۱۱هزار موسسه دیگر را فدای جوی که آن ۱۵ موسسه ایجاد کرده اند بکنیم.

علیزاده درباره مشکلات آموزشگاههای آزاد اظهار کرد: مشکل اساسی ما مراکز غیرمجاز است که یا کلا مجوز از هیچ نهادی ندارند و یا از نهادهای دیگری چون شهرداری، جهاددانشگاهی، وزارت ارشاد و… مجوز فعالیت فرهنگی دریافت می‌کنند. از سوی دیگر همین کانون های زبان مجوز دار از آموزش و پرورش هم با ما رقابت می کنند.

وی ادامه داد: نظارتی که بر آموزشگاههای مجاز تحت پوشش آموزش و پرورش می‌شود اعم از تایید فضا، انتخاب مدیر، بیمه پرسنل، مالیات و… برای آموزشگاه های دیگر لحاظ نمی شود. به عنوان مثال ما چهاردرصد دریافتی خود را برای آموزش و پرورش واریز می کنیم. هرچند معتقدیم اصل این مبلغ هم نباید دریافت شود و همانطور که مدارس معاف از مالیات اند آموزشگاهها هم باید معاف باشند.

نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور افزود: ما برنامه های کیفیت بخشی به آموزشگاههای خود را شروع کرده ایم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار