ایجاد ۴۰ هزار شغل در طرح توسعه اشتغال پایدار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) گفت: امسال به کمک ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات فنی و اعتباری ۴۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم.
طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) یکی از برنامه های اشتغال معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از سال ۱۳۹۴ برای همه استان ها با توجه به مزیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های استان تنظیم شده است.
مدیر ملی طرح تکاپو در روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اجرای این طرح در سال ۹۹، گفت: با شیوع بیماری کرونا خیلی از رسته‌ها همچون گردشگری و خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شد و در دستور کار طرح تکاپو قرار داشت تعطیل شد.

«رضا تازیکی» افزود: طرح تکاپو طرحی مبتنی بر تسهیلات نیست بلکه بر بهبود مکانیسم‌های کسب و کار توجه دارد و دو طرف عرضه و تقاضا را به هم وصل می‌کند.
وی اظهارداشت: امسال در نظر داریم با ۴۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری بیش از ۴۰ هزار شغل ایجاد کنیم که اعتبار اختصاصی برای ایجاد هر شغل حدود یک میلیون تومان است و برای هر استان سه طرح اجرا می‌شود.

مدیر ملی طرح تکاپو تصریح کرد: این اعتبار چون مربوط به حوزه کمک‌های فنی و اعتباری است، چنانچه مبلغ پیش‌بینی شده را در اختیار داشتیم می‌توانستیم سیصد هزار شغل ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: مهمترین چالش اشتغال، مهارت است و در دانشگاه‌ها افراد مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را دریافت نمی‌کنند و حتی در سازمان فنی‌ و حرفه‌ای که برای از بین بردن این مشکل ایجاد شده است نیز آموزش و مهارت مناسب به افراد ارائه نمی‌شود.

تازیکی افزود: برای رفع این مشکل در طرح تکاپو تلاش کردیم در برخی استان‌ها آموزش در دوره‌های فنی و حرفه‌ای را متناسب با نیاز منطقه اصلاح کنیم تا مهارت‌های آموزشی با بازار کار همخوانی داشته باشد.

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار