ایجاد ۴۹ هزار فرصت شغلی در طرح روستا تعاون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۴۹ هزار فرصت شغلی در طرح روستا تعاون خبر داد و گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری بندهای سند توسعه بخش تعاون را با همکاری اتاق تعاون ایران و دستگاههای متولی، احیا و عملیاتی خواهیم کرد.

محمد جعفر کبیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سامانه جامع هوشمند بخش تعاون گفت: این سامانه در راستای توسعه شفافیت در بخش تعاون و بر اساس نظام خود کنترلی اعضا ایجاد شده که علاوه بر نظارت بر فعالیتهای هیات مدیره و مدیران عامل، زمینه جذب سرمایه‌های خرد مردمی را در بخش تعاون فراهم می‌کند.

کاهش مراجعات مردمی از طریق سامانه هوشمند بخش تعاون

وی افزود: این سامانه در دسترس عموم مردم قرار دارد و می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نشانی  خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.با راه‌اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون افرادی که به دنبال تاسیس تعاونی‌ هستند دیگر به وزارتخانه یا ادارات کل تعاون مراجعه نمی‌کنند و از طریق این سامانه می‌توانند مراحل تاسیس تعاونی را دنبال کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دیدار فعالان اقتصادی و تعاونگران با مقام معظم رهبری درباره تدوین سند توسعه بخش تعاون اظهار کرد: پس از دیدار با مقام معظم رهبری در نشستی با اتاق تعاون ایران، ستاد مشترک تعاون را با حضور وزیر تشکیل دادیم و هم اکنون اقداماتی که لازم است برای اجرای بندهای سند توسعه بخش تعاون صورت گیرد را اولویت بندی کرده‌ایم.

تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون مستلزم اجرای قوانین معطل مانده

کبیری گفت: برای دستیابی به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی لازم است بندهای سند توسعه بخش تعاون احصا و قوانین معطل مانده بخش تعاون به طور کامل به اجرا درآید از این رو با همکاری دستگاههای متولی جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا بندهایی که در شرایط اقتصادی کشور قابلیت احیا دارند را عملیاتی کنیم و امیدواریم با ترسیم یک نقشه راه بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم.

وی در پایان از ایجاد ۴۹ هزار فرصت شغلی در طرح روستا تعاون خبر داد و گفت:‌در راستای اجرای طرح روستا تعاون بیش از سه هزار تعاونی تشکیل و به آنها تسهیلات پرداخت شده است.از محل طرح اشتغال فراگیر هم به بیش از ۱۷۰ شرکت تعاونی ۲۶۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که اشتغال ۳۴ هزار نفری را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارها بیش از ۳۴۰۰ تعاونی در قالب طرح “روستا تعاون” ایجاد شده است. طرح “روستا تعاون” با هدف توانمندسازی اقتصادی و معیشتی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت‌های روستاها در قالب تشکل‌های تعاونی در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار