ایجاد ۶۰۰هزار شغل در بخش شیلات

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر ستاد توسعه مُکران با اعلام اینکه با ۳۵ هُلدینگ بزرگ داخلی و شرکت هایی از ۲۰ کشور جهان برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای مکران مذاکره شده است، گفت: ۶۰۰ هزار شغل در بخش شیلات و آبزی پروری در سواحل مکران ایجاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در تشریح طرح جامع توسعه سواحل مکران در 8 محور افزود: برای نخستین بار به صورت فرابخشی در یک منطقه در حال اجرای طرح های توسعه ای هستیم.
وی گفت: در اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران، زیرساخت های منطقه فراهم می شود و راه آهن چابهار زمینه اتصال به راه آهن سراسری را فراهم می کند.
اسلامی افزود: ظرفیت بندر جاسک هم که هم اکنون دو میلیون تن است با نصب تجهیزات بندری به هشت و نیم میلیون تن در سال افزایش می یابد.
معاون مهندسی دفاعی وزیر دفاع افزود: در اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران که در چارچوب توجه به اقتصاد دریامحور به اجرا در می آید به صنایع دریایی، شیلات و آبزیان، دریانوردی، صنعت، پتروشیمی و گردشگری توجه ویژه می شود.
اسلامی گفت: با اجرای طرح های زیرساختی، 600 هزار شغل در بخش شیلات و آبزی پروری در سواحل مکران ایجاد خواهد شد.
وی گفت: اگرچه نگاه اصلی در توسعه مکران، توجه به ظرفیت های داخلی است اما همزمان از سرمایه گذاری خارجی هم استفاده می شود.
دبیر ستاد توسعه مکران افزود: وزارت راه و شهرسازی دو شهر جدید را در این منطقه ایجاد می کنند تا ظرفیت افزایش چندبرابری جمعیت در منطقه مکران فراهم شود.
اسلامی گفت: با 35 هُلدینگ بزرگ داخلی و شرکت هایی از 20 کشور جهان برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای مکران مذاکره شده است.
وی افزود: ظرفیت بندری بندر چابهار در پنج مرحله به 80 میلیون تن می رسد.
اسلامی گفت: نخستین پایانه نفتی خارج از خلیج فارس را وزارت نفت در بندر جاسک در دست طراحی دارد.
وی افزود: عملیات احداث بزرگترین شهر صنعتی کشور در منطقه غرب جاسک با مشارکت یک شرکت خارجی به زودی آغاز می شود.
دبیر ستاد توسعه مکران گفت: شهرک صنعتی چابهار با همکاری مشترک ایران و هند و شهرک صنعتی جاسک با طرف چینی احداث خواهد شد.
معاون مهندسی دفاعی وزیر دفاع گفت: شرکت هایی از کره جنوبی هم برای احداث صنایع فولاد و پتروشیمی در منطقه مکران مذاکره کرده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار