ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در ۹ ماهه سال جاری توسط کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در ۹ ماهه سال جاری توسط کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در ۹ ماهه سال جاری توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت بیکار کشور از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خدمات کمیته امداد در طول ۴۰ سال گذشته در زمینه کاهش فقر گفت: بر اساس گزارش‌ها و برآوردها، سال ۵۶ ضریب جینی (فاصله طبقاتی) حدود ۵۰ درصد بوده که در سال ۹۶ این فاصله به ۳۶ درصد کاهش‌ یافته است.
وی افزود: میزان فقر مطلق در سال ۵۶ حدود ۴۶ درصد بوده که با فعالیت‌های کمیته امداد و بهزیستی و پوشش کامل دهک‌های پایین جامعه، این میزان به حداقل رسیده است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته وضعیت رفاهی مردم به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش‌ یافته است، ادامه داد: بخشی از این دستاوردها محصول سیاست‌های کلان کشور و بخشی دیگر محصول برنامه‌های ویژه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است. مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دستگاهی که در حوزه برنامه فقرزدایی وارد عمل شده کمیته امداد است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: یکی از این خدمات کمیته امداد پرداخت کمک معیشت است که در طول سال‌های گذشته میزان آن چند برابر شده و خانواده‌های زیادی از فقر مطلق خارج شده‌اند.
عبدالملکی افزود: شاید مهم‌ترین خدمت کمیته امداد در حوزه اشتغال بوده که منجر به خودکفایی و خروج از پوشش حمایتی و ایجاد فرصت برای حمایت از سایر نیازمندان است.
وی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار طرح اقتصادی و ۳۰۰ هزار فعالیت کاریابی توسط کمیته امداد انجام‌ شده و ۷۰۰ هزار خانواده خودکفا و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند.
عبدالملکی گفت: ۹۰۰ هزار نفر از افراد بیکار در کشور میزان تحت حمایت کمیته امداد هستند و این نهاد موظف است به ۵۰۰ هزار نفر بیکاری که که تحت حمایت امداد نیستند هم خدماتی ارائه کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه سالانه ۱۷۰ هزار فرصت شغلی بر اساس برنامه شش ساله امداد ایجاد می‌شود، افزود: سال گذشته این هدف محقق شد و در ۹ ماهه نخست امسال هم ۸۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. اگر نظام بانکی و تشکیلات دولتی همکاری لازم را داشته باشند، تا پایان سال به هدف برنامه می‌رسیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار