ایجاد 10 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد و بسیج سازندگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با استفاده از منابع قرض‌الحسنه 4 درصدی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای 10 هزار نفر ایجاد شغل کردیم.

محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اقدامات ایجاد شغل که توسط سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته، گفت: سازمان بسیج یک قرارگاه و نهضت جهش تولید ایجاد کرده است که همه اقشار تخصصی عضو این قرارگاه هستند و ما به عنوان بسیج سازندگی دبیر آن هستیم. از جمله طرح بسیج اقشار با دو خروجی ایجاد اشتغال و تولید و همچنین طرح اقشار عمومی شامل جنبه‌های حمایت و پشتیبانی از طرح‌های تخصصی دارد.

وی گفت: به عنوان مثال بسیج کشاورزی برای 5 محصول استراتژیک برای طرح خودکفایی یا تثبیت خودکفایی در محصولاتی مانند گندم، جو و برنج طراحی کرده است یا همچنین طرح بسیج صنعت‌یار یا طرح گوهرسنگ طراحی شده است که برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت به کار گرفته شده همچنین طرح شهید برونسی در بخش بسیج کارگری برای رفع موانع تولید و همچنین طرح فدک بسیج جامعه زنان، طرح گردشگری اسلامی برای بنیاد تعاون و همچنین طرح درمان برای مناطق محروم و نیز طرح تولید چادرمشکی توسط بسیج اصناف، همچنین طرح استاد شاگردی برای طرح اشتغال و نیز طرح مدیریت زنجیره تولید پشم و کرک گوسفند توسط بسیج عشایر و نیز طرح تولید گوشت قرمز توسط بسیج عشایر دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین گفت: جنبه دوم در معاونت فرهنگی سازمان بسیج تهیه مستند و گفتمان سازی و گروه‌های جهادی عمومی برای برداشت محصولات دنبال می‌شود.

زهرایی همچنین گفت: با کمک بسیج سازندگی طرح ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه برای ایجاد وام‌های خود اشتغالی راه‌اندازی شده که بیش از 23 هزار صندوق خرد در سراسر کشور راه‌اندازی شده و بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر عضو این صندوق‌ها شده‌اند که وام‌های کوچک در قالب صنایع تبدیلی و یا تکمیل زنجیره تولید پرداخت می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه و نمایشگاه‌هایی در استان‌ها خبر داد و گفت: طرح دیگر جهاد روشنایی و توضیع پنل‌های خورشیدی برای تولید نیروگاه‌های کوچک 5 کیلو وات ساعتی برق در روستاهای کردستان، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی به صورت آزمایشی شروع شده است.

زهرایی در توضیح بیشتر گفت: برای نصب پنل‌های خورشیدی تولید برق با همکاری کمیته امداد امام خمینی تاکنون 20 هزار پنل خورشیدی بین خانوارهای روستایی توزیع شده و در واقع هر خانوار یک نیروگاه کوچک 5 کیلووات ساعتی روی پشت‌بام خود ایجاد می‌کنند.

سردار زهرایی همچنین گفت: در تفاهم دیگری با کمیته امداد امام خمینی در 10 عنوان شامل ایجاد مراکز نیکوکاری، اشتغال مستقیم که در 9 استان به صورت آزمایشی شروع شده و تاکنون 500 میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

زهرایی این را هم گفت: با کمک منابع قرض‌الحسنه کمیته امداد برای 10 هزار نفر ایجاد شغل شده است و برای سال آینده قرار است این طرح بعد از موفقیت در 9 استان در سراسر کشور اجرا شود.

وی همچنین گفت: در طرح دیگر در چارچوب ایجاد اشتغال توسط بسیج سازندگی سند 5 ساله‌ای تهیه شده است که یک پیوست اشتغال در آن وجود دارد که براساس این پیوست قرار است در سال 1400 بیش از 68 هزار پروژه برای آموزش و توانمندسازی افراد و ایجاد اشتغال در جمع برای 191 هزار نفر و یا ایجاد شغل پایدار برای 24 هزار و 400 نفر اجرا می‌شود و اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح 6 هزار و 73 میلیارد تومان می‌باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار