ایجاد 60 هزار فرصت شغلی در کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد گفت: تاکنون 60 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد کرده ایم.
به گزارش سایت امداد،حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد درباره تسهیلات ارائه شده به مددجویان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منابعی که ما در اختیار داریم توسط دولت و بانک مرکزی تخصیص پیدا می‌کند و امسال حدود 5800 میلیارد تومان منابع تسهیلاتی ما است که تاکنون حدود 1400 میلیارد تومان به مددجویان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.
وی افزود: با تسهیلات ارائه‌شده توانسته‌ایم 60 هزار فرصت شغلی تا پایان مهرماه در سراسر کشور ایجاد کنیم و این مسیر همچنان ادامه دارد.
عبدالمکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در ارائه تسهیلات با توجه به گذشت 7 ماه از سال عقب‌ماندگی دارید، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این طور نیست، ما از ارائه تسهیلات عقب نیستیم؛ چراکه اصل تسهیلات بر اساس قانون بودجه مصوب می‌شود و این قانون در فروردین ابلاغ و سپس به بانک مرکزی ارسال می‌شود و سهمیه‌های بانک‌ها مشخص خواهد شد و تا تیر و مرداد ماه سهمیه‌ها مشخص می‌شود و در شهریور ماه نیز تفاهم‌نامه‌ها امضا می‌شود و می‌توان گفت که ما عملا در نیمه دوم سال ارائه تسهیلات را شروع کرده‌ایم.
معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بنابراین اصل پرونده‌سازی‌ها و ارائه مدارک در نیمه اول سال انجام می‌شود و پرداختی‌ها در نیمه دوم به مددجویان اختصاص خواهد یافت.
وی یادآور شد: اگر منابع ما کاملا تخصیص پیدا کند تا پایان سال 170 هزار فرصت شغلی را در کشور برای مددجویان ایجاد خواهیم کرد.
عبدالملکی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در صورت اشتغال چه تعداد از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند،‌ گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما اصراری نداریم که با طرح‌های اشتغال، مددجویان از تحت پوشش خارج شوند و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای خودکفایی داریم که یکی از آنها این است؛ حداقل درآمد شورای عالی کار را مددجویان ما داشته باشند که بخش زیادی از درآمدها به این میزان نمی‌رسد و اگر درآمدهای مددجویان افزایش پیدا کند و به حداقل قانون کار برسد و موانعی نیز پیش روی آنان نباشد، از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند و خودکفا خواهند بود.
معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معمولا 25 درصد مددجویانی که طرح اشتغال ایجاد می‌کنند به خودکفایی می‌رسند و 75 درصد دیگر از خدمات کمیته امداد بهره می‌برند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار