ایجاد 6000 فرصت شغلی با ساخت شهرک سلامت در اهواز/ نبود قطعه زمین 20 هکتاری تنها مشکل احداث شهرک سلامت

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 6000 فرصت شغلی با ساخت شهرک سلامت در اهواز/ نبود قطعه زمین 20 هکتاری تنها مشکل احداث شهرک سلامت

عضو شورای شهر اهواز گفت: نبود زمین 10 تا 20 هکتاری تنها مشکل احداث شهرک سلامت در اهواز است که امیدواریم با همکاری سایر ارگان‌ها این مشکل حل شود.

فتح الله حاجتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: طرح کامل و اجرا شده شهرک سلامت را در اصفهان دیدیم و با چندین بار سفر به این شهر و صحبت با مسئولان شهرک سلامت اصفهان، پزشکان و بیماران مراجعه کننده به این شهرک، با جزئیات طرح به طور کامل آشنا شدیم که نهایتا سبب شد این پروژه را در قالب یک طرح کامل به صحن شورا برده و برای اعضای شورا تشریح کنم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: طبق طرح تهیه شده، تمامی مراحل ساخت این شهرک بر عهده بخش خصوصی خواهد بود، کمااینکه در حال حاضر برخی سرمایه گذاران و پزشکان برای مشارکت و سرمایه گذاری در این پروژه اظهار آمادگی کرده‌اند که ما منتظر هستیم تا زمین مورد نیاز جهت احداث پروژه در اختیارمان قرار بگیرد تا کار واگذاری پروژه به پیمانکاران و سرمایه گذاران را آغاز کنیم.

وی افزود: نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی هستیم تا محل زمین پروژه را مشخص کنند و با همکاری دستگاه‌های دیگر پروژه را آغاز کنیم.

حاجتی بیان کرد: همانطور که اشاره کردم پروژه توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و حتی سرمایه گذاران بخشی از سود پروژه را به شهرداری می‌پردازند که بعنوان یک درآمد پایدار محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مزایای شهرک سلامت اظهار کرد: این شهرک مجتمعی بزرک متشکل از انواع تخصص‌های پزشکی و امکانات درمانی است که بیماران برای درمان انواع بیماری‌ها و حتی افراد عادی برای چک کردن وضع جسمانی خود می‌توانند به این شهرک مراجعه کرده و با بهره بردن از کلیه خدمات درمانی، از سفر به شهرهای دیگر برای استفاده از خدمات درمانی بی‌نیاز شوند.

حاجتی درباره خدمات خاص قابل ارائه در این مرکز درمانی گفت: مثلا از دستگاه رادیوتراپی که برای از بین بردن تومورهای مغزی از آن استفاده می‌شود فقط دو دستگاه در استان موجود است که قصد داریم با استقرار ده دستگاه رادیوتراپی در شهرک سلامت، بیماران سرطانی را از رفتن به شهرهای دیگر بی‌نیاز کنیم.

وی عنوان کرد: احداث این مرکز، در کم کردن بار ترافیکی مرکز شهر اهواز بسیار موثر است زیرا بسیاری از مراجعات به مرکز شهر برای مراجعه به پزشکان مستقر در خیابان سلمان فارسی و اطراف آن است.

حاجتی افزود: در این طرح، امکانات گردشگری و رفاهی مانند هتل و هایپرمارکت نیز دیده شده که بستری برای درمان بیماران استان‌های دیگر و حتی کشور عراق محسوب می‌شود که باعث ایجاد حدود ۶۰۰۰ فرصت شغلی و درآمدزایی برای شهر اهواز نیز هست.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها مشکل ما زمین است که به مساحت بین ۱۰ تا ۲۰ هکتار احتیاج داریم و امیدواریم با همکاری ارگان‌های مختلف، کلنگ احداث این شهرک بزودی زده شود.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار