ایجاد 75 هزار فرصت شغلی در کشور برای محرومان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد 75 هزار فرصت شغلی در کشور برای محرومان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال 75 هزار فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات و کاریابی برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.
حجت الله عبدالملکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سه منبع کاریابی از طریق بنگاه های اقتصادی برای جذب نیرو و مشاوره شغلی ، صندوق امداد ولایت و تسهیلات بانکی در حوزه اشتغالزایی کمیته امداد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: تسهیلات بانکی در قالب بودجه کشور برای اشتغالزایی مددجویان 14 هزار میلیارد ریال و از محل صندوق امداد ولایت 6 هزار میلیارد ریال بوده است.
عبدالملکی گفت: برای اشتغال پایدار روستایی مشکلاتی داریم که در این زمینه پرداختی صورت نگرفته و کمتر از یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: ساز و کارهای دستگاه های اجرایی برای این مهم با پیچیدگی های خاصی همراه است ، با این وجود در سازمان برنامه و بودجه و سیستم بانکی تلاش هایی در دست اقدام است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: اکنون برای 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حدود 2 هزار و 700 پرونده اشتغالزایی تشکیل و ثبت شده است.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت قول های در این زمینه داشتند که امیدواریم موانع در اشتغال پایدار روستایی برداشته شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار