ایران با کسب 3 طلا قهرمان تکواندوی جهان شد

دسته ها: اخبار

به گزارش جام​جم آنلاین، تیم ملی تکواندو ایران که تا پایان روز ششم مسابقات تکواندو قهرمانی جهان ۲۰۱۵ – روسیه در صدر جدول رده‌بندی قرارداشت، موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابتها شد. تنها تیم‌هایی که می‌توانستند قهرمانی ایران را تهدید کنند، کره‌جنوبی و روسیه بودند که نمایندگان وزن هشتم هر دو کشور در مرحله مقدماتی از دور مسابقات کنار رفتند تا تیم ملی ایران قهرمان زودهنگام مسابقات لقب گیرد.

آخرین فینال رقابتهای بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان بین مهدی خدابخش از ایران و «دامون سانسون» از انگلستان در وزن ششم برگزار شد. این دیدار یک مبارزه جذاب و دیدنی و بسیار نزدیک بود که نماینده کشورمان پیروزی ۱۶ بر سه را در آغاز راند سوم به نام خود ثبت کرد و با شایستگی عنوان قهرمانی و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

نماینده وزن ششم تیم ملی ایران صبح امروز دور نخست استراحت داشت و سپس «نیکولاس تزلوس» از یونان، «الیویرا بیلا» از برزیل و «استیون لوپز» آمریکایی را شکست داد و به نیمه نهایی رسید و در این مرحله هم «طاهر گولیک» قهرمان آلمانی دوره قبل مسابقات جهانی را ۸ بر ۶ شکست داد.

در این وزن «شاخبانوف» روس بعد از یک دور استراحت به نماینده چین تایپه باخت و «کیم بونگ» کره‌ای هم از نماینده صربستان شکست خورد و حذف شدند تا قهرمانی تیم ملی تکواندو کشورمان در فاصله چند ساعت به پایان مسابقات، قطعی شود.

تیم ملی تکواندو ایران با سه طلای فرزان عاشورزاده ، مسعود حجی‌زواره ، مهدی خدابخش و تک برنز ابوالفضل یعقوبی عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داد. در بخش بانوان هم کیمیا علیزاده با کسب مدال برنز در ورزش تکواندو ایران تاریخ ساز شد. روحانی، خدابنده، نصر، کاظمی، اخلاقی، ایزدی، عمیدی و مردانی هم بدون کسب مدال از دور مسابقات کنار رفتند.

روسیه میزبان با 2 مدال نقره و 3 مدال برنز و ۴۹ امتیاز نایب قهرمان شد و ازبکستان با یک طلا، 2 نقره و ۴۰ امتیاز سکوی سوم را از آن خود کرد. کره‌جنوبی هم با یک طلا و یک برنز تنها موفق به کسب ۳۸ امتیاز شد و در چهارم ایستاد.

این دوره از مسابقات از روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه در ۸ وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از ۱۳۶ کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) به پایان رسید.

اخبار