بازنشستگی 3000 معلم استثنایی طی 5 سال آینده

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

بازنشستگی 3000 معلم استثنایی طی 5 سال آینده

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تا 5 سال آینده هر سال حدود 600 تا 650 نفر از معلمان استثنایی بازنشسته می‌شوند، گفت: باید تلاش کنیم در کوتاه مدت نیروی متخصص جوان را از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی جذب کنیم.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در مورد وضعیت تامین انسانی در آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: هم در سیستم آموزش و پرورش عادی و هم استثنایی با پدیده بازنشستگی نیروی انسانی مواجه هستیم. در حال انجام هماهنگی‌های لازم هستیم تا بتوانیم جلوی مشکل را بگیریم.

وی افزود: چیزی که ما را نگران می‌کند این است که نیروهای ما کاملا تخصصی هستند و تعداد دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش و پرورش استثنایی تربیت می‌شوند بسیار محدود است که تنها معادل یک چهارم خروجی‌های ماست.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ناگزیریم از طریق آزمون استخدامی نیرو جذب کنیم، گفت: باید دقت داشته باشیم این افراد به لحاظ تخصصی به ما نزدیک باشند. در هر آزمون استخدامی سهمیه‌ای برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر گرفته می‌شود. سعی می‌کنیم نیروی متخصص جوان از طریق آزمون استخدامی تامین کنیم و در دوره‌های یک ساله مهارت‌آموزی آموزش‌های تخصصی برای آنها داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا 5 سال آینده هر سال حدود 600 تا 650 نفر از همکاران ما بازنشسته می‌شوند، گفت: عمده نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی سال‌های پایانی خدمت‌شان را می‌گذرانند. البته امسال درخواست استمرار خدمت برای همکاران در آستانه بازنشستگی داشتیم که حدود 250 نفر از آنها با این درخواست موافقت کردند و در مدارس ما ماندند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار