بازگشت کارشناسی ارشد معماری بدون گرایش به دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از بازگرداندن کارشناسی ارشد معماری – معماری به برنامه دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: سرفصل این دوره آماده ارائه به شورای تحول است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید غلامرضا اسلامی، در خصوص اقدامات صورت گرفته در این کارگروه طی سال جاری گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما به انجام رساندن طراحی دوره کارشناسی ارشد معماری – معماری پس از برگزاری جلسات متعدد در کارگروه تخصصی مربوطه بوده است.
وی با اشاره به عدم ارائه این گرایش در میان گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی در پرتال وزارت علوم، گفت: با تعطیلی یک سال و نیمه کارگروه معماری و شهرسازی طی سال‌های ۹۳ و ۹۴، وزارت علوم به بحث تدوین و طراحی این رشته ورود کرده و تصمیم بر این شده بود که کارشناسی ارشد معماری بدون گرایش حذف شود.
رئیس کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: با فعال شدن مجدد کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول گفتگوهایی صورت گرفت و مسئولان وزارتخانه متقاعد شدند که این گرایش نیز بایستی در کنار گرایش‌هایی مانند معماری مراکز فرهنگی، معماری مراکز تجاری، معماری بیمارستان وجود داشته باشد.
وی در خصوص رویکرد و قالب برنامه نیز با بیان اینکه سعی شده این برنامه به نحوی تنظیم شود که ترکیبی از نقطه نظرات دانشگاه‌های برتر را در بر بگیرد، اظهار کرد: در واقع در عین تجمیع برنامه‌ها و تجربیات برگزیده دانشگاه‌هایی مانند تهران، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌های برجسته در این حوزه، این دوره به نحوی طراحی شده که گروه‌های مختلف با توجه به امکانات و مزیت‌هایی که دارند در نحوه ارائه کارشناسی ارشد معماری – معماری تا حدی آزادی عمل داشته باشند.
اسلامی همچنین با اشاره به محدود بودن تعداد نفرات تأیید شده برای فعالیت در کارگروه معماری و شهرسازی، گفت: این موضوع تا حدی پیشبرد کارها را دشوار می‌کند اما ما در عین حال که در جلسات استراتژی‌ها و مسائل را مورد بحث قرار می‌دهیم پیگیر این موضوع نیز هستیم که صاحبنظران بیشتری را در کارگروه به کار بگیریم تا بتوانیم به نحوی مناسب‌تر و سریعتر پاسخگوی سفارشات ارائه شده برای بررسی برنامه‌ها باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار