بانک گردشگری به فعالان صنایع‌دستی وام ارزان‌قیمت می‌دهد

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

بانک گردشگری به فعالان صنایع‌دستی وام ارزان‌قیمت می‌دهد

در دومین روز برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تفاهمنامه همکاری و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به فعالان صنایع دستی کشور، بین بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضا رسید.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، علی‌اصغر مونسان، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رضا کامران عضو هیات‌مدیره و سرپرست بانک گردشگری این تفاهمنامه را در غرفه بانک گردشگری در سی‌اُمین نمایشگاه صنایع دستی امضا کردند.

مونسان در این مراسم با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله شبکه بانکی برای تقویت و هم‌افزایی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهارکرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل شبکه بانکی با چند بانک‌ مذاکره کردیم و نهایتا بانک گردشگری به عنوان حامی ویژه این حوزه انتخاب شد.

وی افزود: با این اقدامات حداکثر تلاش خود را می‌کنیم که از امکانات برون‌سازمانی و تسهیلات مالی شبکه بانکی در راستای حمایت از بخش‌های صنایع دستی و گردشگری استفاده کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند و بانک گردشگری در این تفاهمنامه اعطای تسهیلات با سود ۱۰ درصدی را به عهده گرفته است تا فعالان صنایع دستی از این تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های خود بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دولت هم امکانات خوبی برای توسعه این حوزه پای کار آورده است، افزود: طبق تفاهم سه‌جانبه‌ای که بین سازمان میراث‌ فرهنگی و سازمان‌ برنامه و بودجه و صندوق‌ توسعه‌ ملی به امضا رسید، ۸ هزار و هفتصد میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تخصیص می‌یابد که این تسهیلات تحولات بزرگی در هر سه بخش ایجاد می‌کند.

در برابر ما هم متعهد شدیم ۱۵۷هزار شغل در این حوزه ایجاد کنیم که اغلب این مشاغل برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌باشد.

مونسان در مورد جزئیات تفاهمنامه امضا شده با بانک گردشگری نیز گفت: حجم این تسهیلات در فاز اول ۴۰۰ میلیارد ریال و با سود ۱۰ درصد می‌باشد اما این زمینه از سوی بانک گردشگری وجود دارد که در فازهای بعدی حجم تسهیلات را افزایش دهد.

در این تفاهم مقرر شد بانک گردشگری ضمن حمایت از استارتاپ‌های حوزه صنایع‌دستی زمینه رشد بیشتر استارتاپ‌ها در این صنایع را فراهم سازد. همچنین مقرر شد در جهت حمایت از کالا و تولید داخلی حراج‌های بزرگ صنایع دستی کشور توسط بانک گردشگری برگزار شود تا دغدغه‌های تولیدکنندگان داخلی در این خصوص مرتفع شود.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار