باور عمیق برای اشتغال بانوان در جامعه شکل نگرفته است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

باور عمیق برای اشتغال بانوان در جامعه شکل نگرفته است

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: هنوز آن باور عمیق و اراده محکم برای اشتغال بانوان در جامعه شکل نگرفته است، همین امر هم موجب شده تا در پست های کلان مدیریتی کشور از حضور بانوان توانمند محروم باشیم.

سکینه الماسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اشتغال زنان گفت: اساسا جامعه بر پایه‌های کار بنا شده است و تلاش ها و مجاهدت های اقشار مختلف مردم است که کشور را پیش می برد. نیمی از جمعیت کشور را خانم ها تشکیل می دهند و به همین دلیل نیاز مبرمی به فعالیت آنها در عرصه های مختلف اقتصادی داریم.

نگاه‌ جنسیت زده مانع بهرمندی از توانمندی‌‌های زنان

نماینده مردم عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعالیت زنان در طول تاریخ گفت: وقتی به فرهنگ و تاریخ چند هزارساله ایران هم نگاه کنیم متوجه خواهیم شد همیشه زنان دوشادوش مردان حتی در سخت ترین مشاغل مانند آهنگری فعالیت می کرده‌اند. امروز هم نباید با نگاه‌های جنسیت زده، زنان و دختران جنوبی را که اغلب تحصیل‌کرده و توانمند هستند از چرخه اقتصاد حذف کرد، چرا که در نهایت به ضرر کشور خواهد بود.

تسهیل جذب زنان بومی در شرکت پلیمرپاد بوشهر

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: دولت و مجلس با قانون گذاری و تعامل، گام های خوبی در جهت اشتغال بانوان برداشته اند و طی جلسه اخیر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوب کردیم که شرکت پلیمرپاد تمام نیروی خانم خود را از بومی‌های منطقه جذب کند. این اتفاق مبارک جای تقدیر و تشکر فراوان از وزیر محترم و میرافضلی مدیرعامل پتروشیمی جم دارد.

پیامد‌های منفی خلاء حضور بانوان در پست‌های مدیریتی کشور

نادیده گرفتن توانمندی های بانوان در مدیریت کلان کشور خسارت های فراوانی برای کشور دارد که امیدوارم این نقص جبران شود

الماسی در ادامه افزود: بنده معتقدم هنوز آن باور عمیق و اراده محکم برای اشتغال بانوان در جامعه شکل نگرفته است، همین امر هم موجب شده تا در پست های کلان مدیریتی کشور از حضور بانوان توانمند محروم باشیم. نادیده گرفتن توانمندی های بانوان در مدیریت کلان کشور خسارت های فراوانی برای کشور دارد که امیدوارم این نقص جبران شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس با خاطر نشان کرد: ما در حوزه جنوبی استان بوشهر با برگزاری کارگاه های کوتاه مدت کارآفرینی برای خانم ها سعی در ایجاد کسب و کارهای کوچک با هزینه اندک در حوزه بانوان کرده ایم که امیدواریم با استمرار این کارگاه ها بتوانیم جایگاه بانوان در اقتصاد کشور را ارتقا دهیم./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار