بایکوت ۲۰ ساله «چارلی‌ چاپلین» در هالیوود

دسته ها: اخبار

زمانی‌که در سال 1972، «چارلی چاپلین» برای گرفتن جایزه افتخاری اسکار بر سکو ایستاد، حضار برای بیش از 12 دقیقه، او را به صورت ایستاده تشویق کردند، طولانی‌ترین تشویق ایستاده‌ای که تاریخ برگزاری جوایز اسکار به خود دید.

«ایوجین» گفت: این اولین بازگشت پدرم به هالیوود، آن هم پس از 20 سال تحریم بود. او در دوران مک‌کارتی به خاطر دیدگاه‌های چپ‌گرایانه‌اش تحریم شده بود.

وی افزود: برای پدرم لحظات بسیار سختی بود. او حقیقتا نمی‌خواست که روی سن برود ولی مادرم او را به این کار تشویق کرد، به طوری که زمانی‌که پدرم روی سن رفته بود، خیلی دستپاچه و سردرگم بود.

به عقیده بسیاری دو دهه‌ای که «چارلی چاپلین» در تبعید بوده برای او دوران بسیار دردناکی بوده است، آنچنانکه به او لقب «ولگرد کوچولو» را داده بودند. ولی آنچه که پسر «چارلی چاپلین» درباره این دوران به مجله «کلوزر» گفته، بسیار متفاوت است. او در این ایام با همسر چهارمش، «اونا اونیل» و هشت فرزندشان در اراضی‌اش در سوئیس زندگی می‌کرد.

«ایوجین چاپلین» در ادامه سخنانش افزود: این دوران در اوج خوشبختی زندگی می‌کردیم. سوئیس وطن پدرم شده بود.

وی متذکر شد: او یک مرد اهل خانواده بود، مهم نبود که سرش تا چه حد شلوغ است، همیشه برای ما وقت می‌گذاشت. من اغلب با او در باغچه‌مان فوتبال بازی می‌کردم و بعداز ظهرها هم با یکدیگر عصرانه می‌خوردیم. او طی آن سال‌ها تنها در چند فیلم بازی کرد و بیشتر اوقات خود را با ما می‌گذراند. (فارس)

اخبار