برخی از شهرستان‌ها در زمینه اشتغال بانوان اصلا عملکردی نداشته‌اند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برخی از شهرستان‌ها در زمینه اشتغال بانوان اصلا عملکردی نداشته‌اند

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان درباره عملکرد فرمانداری‌ها در زمینه اشتغال بانوان گفت: عملکرد برخی از شهرستان‌ها خوب که نبوده بلکه ضعیف بوده و اصلا عملکردی نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیده فرانک موسوی امروز در نشست مشاوران بانوان فرمانداری‌های استان با بیان اینکه وظیفه ما است که فرهنگ ارجح دانستن کالای ایرانی نسبت به کالای خارجی را ایجاد کنیم، افزود: گاهی فکر می‌کنیم که اگر کالایی مارک خارجی داشته باشد یعنی بهتر است و حتی برخی از تولیدکنندگان داخلی برای فروش بهتر بر روی اجناسشان مارک خارجی می‌زنند.

وی افزود: یکی از وظایف بانوان ایجاد ارجح دانستن کالای ایرانی به نسبت کالای خارجی است و اگر این موضوع صورت گیرد سبب افزایش استقلال کشور می‌شود بنابراین باید این موضوع که مصرف کالای ایرانی برای خانواده ما یک ارزش است به صورت گفتمان دنبال شود.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خانم‌ها در ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بیشتر می‌توانند کمک کنند، بیان کرد: برای اینکه کالاهای ایرانی جایگزین کالاهای خارجی شوند می‌توان از ادارات و همین جلسات شروع کرد.

وی درباره مسئله کارآفرینی بانوان گفت: از مجموع طرح‌هایی که به کمیته فنی اشتغال خوزستان ارسال شده 124 طرح مربوط به بانوان بوده، اگر چه آمار قابل ملاحظه‌ای است ولی انتظار ما بیش از این است.

موسوی با بیان اینکه برخی از طرح‌ها با مشکلاتی مواجه بودند که به کارگروه شهرستان برگشت خورده‌اند، عنوان کرد: خرمشهر 27 طرح، ایذه 10 طرح، اندیکا 3 طرح، شوش 5طرح، آغاجاری 9طرح، گتوند یک طرح، هویزه 5 طرح، مسجدسلیمان 21 طرح، رامشیر 2 طرح، دزفول 3 طرح، باوی یک طرح، آبادان 5 طرح، اهواز 3 طرح، باغملک 3 طرح و شادگان یک طرح ارائه داده‌اند.

وی در ادامه گفت: هچمنین کارون 2 طرح، شوشتر 2 طرح، دشت آزادگان یک طرح و بهبهان یک طرح در زمینه اشتغال بانوان به کمیته فنی اشتغال خوزستان ارائه داده در حالی که شهرستان‌هایی از جمله حمیدیه، ماهشهر، هفتگل، هندیجان، رامهرمز و شوشتر هیچ طرحی از اشتغال بانوان نداشتند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: عدم ارائه طرح در برخی از شهرستان‌ها نشان می‌دهد افرادی که تمایل دارند از این تسهیلات استفاده کنند رصد و شناسایی نشده‌اند. برخی از طرح‌ها نیز تکراری و مشابه هستند که نشان از این است کار کارشناسی شده انجام نشده است.

وی تصریح کرد: عملکرد برخی از شهرستان‌ها خوب که نبوده بلکه ضعیف بوده و اصلا عملکردی نداشته‌اند از این رو بنا است کارها رصد شوند و ارزیابی فرمانداری‌ها منوط به عملکردشان در بحث اشتغال شده است و از آنجا که بحث بیکاری موجب رنجش همه شده می‌طلبد که در این زمینه بهتر عمل کرد و همت مضاعفی داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار