بررسی راهکارهای اشتغال دانشجویان دکتری در وزارت کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بررسی راهکارهای اشتغال دانشجویان دکتری در وزارت کار

معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلسه ای فوری برای بررسی راهکارهای پویش اشتغال دکتری غیرپزشکی تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته پویش دکتری در اعتراض به بحران بیکاری قشر دکتری غیر پزشکی ۳ روز پیاپی روبروی مجلس تجمع برگزار کرد.

عیسی منصوری معاون کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در روز دوم تحصن در جمع تحصن کنندگان حضور یافت و مقرر شد جلسه ای فوری برای بررسی راهکارهای پویش دکتری هماهنگ شود از همین رو اولین جلسه، روز گذشته با حضور گروهی از اعضای پویش دکتری در وزارتخانه مذکور با حضور معاون کارآفرینی و مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل دفتر سیاست گذاری اشتغال تشکیل و برخی چالش ها و راهکارهای این پویش مطرح شد.

برخی راهکارهایی که گروه ده نفره پویش عنوان کردند در خصوص اصلاح و نظارت دقیق‌تر بر استخدامی ها و لزوم استفاده از نیروی متخصص دکتری در سازمان ها و نهادها و همچنین شرکت های دولتی و خصوصی بعنوان پژوهشگر در حوزه های مربوطه و بخشی دیگر از راهکارها مرتبط با فراهم سازی منابع لازم برای کارآفرینی بود.

عموزاده مسئول پویش دکتری در این خصوص گفت: جلسه دیروز نکات مثبت زیادی داشت و امیدواریم بزودی پویش دکتری در مسیر تحقق اهدافش قرار گیرد.

اصلاح آیین نامه بازنشستگی اساتید، احتساب دوره دکتری بعنوان سابقه کار، شفافیت فرایند جذب هیات علمی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که مورد استقبال مسئولین حاضر در جلسه قرار گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار