برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این دانشگاه در 16 آذر، روز دانشجو را فرصتی برای توجه بیشتر به مطالبات دانشجویی دانست و از افتتاح یک خوابگاه دانشجویی در این روز خبرداد.

دکتر ساسان موگهی اظهارکرد: 16 آذر و به‌مناسبت روز دانشجو، خوابگاه دانشجویی بوستان 2 با ظرفیت 380 نفر افتتاح خواهد شد؛ خوابگاه بوستان یک با ظرفیت اسکان 400 دانشجو سال گذشته در همین روز افتتاح شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های دانشگاه در روز دانشجو، برگزاری نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور رییس و هیأت رییسه دانشگاه است تا از این طریق دانشجویان بتوانند نظرات، مشکلات و دغدغه‌های خود را در حضور مدیران دانشگاه بیان کنند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: حضور رییس دانشگاه و هیأت رییسه در خوابگاه‌های دانشجویی و بازدید از وضعیت از خوابگاه‌ها از دیگر برنامه‌های مدنظر در روز دانشجو است؛ همچنین امسال اعضای هیأت‌علمی در طول این هفته در اتاق‌های دانشجویان خود حضور پیدا خواهند کرد.

موگهی بیان کرد: امسال به‌دلیل هم‌زمانی روز دانشجو با اربعین حسینی و شهادت رسول اکرم(ص)، مراسم بزرگداشت روز دانشجو بدون برگزاری جشن اما با پخش فیلم، سخنرانی و برنامه‌های جانبی همراه خواهد بود؛ همچنین در روز دانشجو محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته در دانشگاه برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی نیز از دیگر برنامه‌های روز دانشجو است؛ این جشنواره در قالب مسابقات ورزشی در 12 رشته ویژه که اغلب ورزش همگانی هستند، برای دانشجویان در 16 آذر برگزار می‌شود که ایجاد شور و نشاط و انگیزه در دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در روز 16 آذر، گفت: تریبون آزاد با موضوع روز دانشجو و مراسم گرامیداشت این مناسبت بعدازظهر یک‌شنبه 15 آذر در دانشگاه برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند؛ علاوه بر این در روز دانشجو برنامه‌های سیاسی توسط تشکل‌های دانشگاه برگزار می‌شود و برای این برنامه‌ها سخنرانانی دعوت شده‌اند.

موگهی با تأکید بر اهمیت بزرگداشت روز دانشجو، اظهارکرد: روز دانشجو و پاسداشت این روز نشان می‌دهد که جامعه حداقل در یک روز توجه ویژه‌ای به این قشر خاص دارد؛ اهمیت دیگر روز دانشجو توجه بیشتر به مطالبات دانشجویی است تا حداقل در یک هفته دانشجویان دغدغه‌های خود را به مسؤولان منتقل کنند.

وی یادآور شد: 16 آذر روزی است که سه دانشجوی شهید، تصویری از استکبارستیزی را در معرض نمایش قرار دادند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار