برنامه افزایش اشتغال سه دهک کم درآمد/ بیمه سهم کارفرما توسط دولت پرداخت می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تشویق کارآفرینان در بکارگیری کارگران سه دهک کم درآمد حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می‌شود.

محمود کریمی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد بسته طرح کمک به اشتغال افراد کم‌درآمد گفت: اجرای این طرح از 20 روز قبل به صورت آزمایشی در 10 استان کشور برای تشویق کارآفرینان در بکارگیری کارگران در دهک‌های یک تا سه کم‌درآمد دارای دو فرزند و بیشتر در کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: کارگرانی که در دهک‌های کم‌درآمد جامعه قرار دارند و تعداد اعضای خانوار آنها 4 نفر و بیشتر باشند در صورتی که تحت پوشش سازمان حمایتی بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی (ره) نباشند و اگر کارفرمایی در کشور وی را بکار گیرد در مرحله اول تا یکسال حق بیمه سهم کارفرما از سوی دولت پرداخت می‌شود که البته ممکن است در مرحله بعدی تا دو سال هم تمدید شود.

وی تأکید کرد: دولت می‌خواهد با این طرح افراد کم‌درآمد از دهک‌های پایین را توسط کارآفرینان و کارفرمایان به کار گرفته شوند و بیکاری مناطق محروم تا حدی رفع شود.

وی گفت: برای این منظور کارگران در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام می‌کنند تا از مزایای استفاده از این طرح دولت برخوردار شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که در سایت وزارت تعاون ثبت‌نام می‌کنند باید سوابق شغلی، تجربیات و مشخصات خود را ذکر کنند و کارآفرینان از روی این سایت این افراد را اگر انتخاب کنند تا یکسال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند و این تشویقی برای بکارگیری افراد کم‌درآمد سه دهک پایین جامعه توسط کارفرمایان کشور است.

کریمی‌بیرانوند همچنین گفت: طرح کمک به معیشت و اشتغال افراد کم‌درآمد از 20 روز قبل در 10 استان شروع شده و از سال 1402 به صورت سراسری اجرا می‌شود و منابع آن نیز از محل منابع داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود.

وی تأکید کرد:‌اشتغال افراد کم‌درآمد از اولویت‌های دولت است و ظرف یک ماه آزمایشی تا کنون 100 هزار پیامک برای جامعه هدف ارسال شده است یعنی افرادی که در دهک‌های کم درآمد یک تا سه قرار دارند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار ندارند و بیمه‌پرداز هم نیستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه آیا افرادی که مستمری بیمه بیکاری می‌گیرند می‌توانند از این طرح استفاده کنند، گفت:‌ به هر حال افرادی از سه دهک کم‌درآمد جامعه که دو فرزند و بیشتر داشته باشند و در حال حاضر بیمه‌پرداز نباشند با ثبت‌نام در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متقاضی اجرای این طرح می‌شوند و کارفرمایانی که آنها را به کار بگیرند به مدت یکسال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

وی تأکید کرد: حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد حقوق پایه است که در این طرح در ازای بکارگیری افراد کم درآمد از سه دهک پایین جامعه توسط وزارت کار پرداخت می‌شود.

کریمی بیرانوند این نکته را هم تأکید کرد:‌پیامکی که برای جامعه هدف ارسال می‌شود با سرکد REFAH ـ V ارسال می‌شود و افراد متقاضی در این طرح باید در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir در سایت وزارت کار مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار