برنامه دانشگاه علمی کاربردی خوزستان برای پذیرش دانشجوی خارجی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از برنامه‌ریزی برای پذیرش دانشجوی عراقی در این دانشگاه از سال تحصیلی آینده خبر داد.

دکتر مسعود خداپناه با بیان اینکه به دنبال جذب دانشجوی خارجی به خصوص از کشور عراق در دانشگاه هستیم، اظهار کرد: با استانداری در این زمینه هماهنگی‌هایی در حال انجام است که بسترها و زیرساخت‌های پذیرش دانشجو از کشور عراق در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان فراهم شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط نامساعد این کشور تقاضا برای آموزش تکنیسین های عراقی وجود دارد و از سوی دیگر دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با توجه به داشتن رشته‌های کاربردی و موردنیاز صنایع به ویژه در مرکز تخصصی حفاری می‌تواند آموزش‌های موردنیاز را ارائه دهد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: اکنون پذیرش دانشجوی عراقی در برخی دانشگاه‌های استان آغاز شده و در صورت فراهم کردن زیرساخت‌ها، جذب دانشجو از سال تحصیلی 97 – 96 در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان نیز آغاز می‌شود.

خداپناه همچنین با اشاره به بازنگری رشته‌های مراکز علمی کاربردی استان در راستای مأموریت آن‌ها، گفت: بازنگری رشته‌ها در حال انجام است، البته تعداد رشته‌های غیرمرتبط در مراکز استان اندک بوده اما در بازنگری برای سال تحصیلی آینده این رشته‌ها نیز در مراکز تخصصی خود اجازه فعالیت خواهند داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار