برنامه دولت برای ایجاد اشتغال/حدود۲میلیون شغل تا پایان۱۴۰۱ ایجاد می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت برنامه‌ریزی کرده تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله عبدالملکی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال سید سلمان ذاکر مبنی بر علت عدم رسیدگی به اشتغال جوانان و افراد تحصیلکرده،گفت: بیکاری بعد از تورم، دومین معضل اقتصادی است و باید به این مسئله توجه کرد که دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که کشور دچار معضلات اقتصادی متعددی از جمله حجم زیاد بیکاری بود.

وی بیان کرد: فارغ از اینکه ما حدود ۲.۵ میلیون بیکار در کشور داریم، حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم شغل شایسته ندارند؛ به این معنا که مشاغل آنان ناقص، ناپایدار و دارای مشکلاتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مخاطب این سوال و ایجاد اشتغال، فقط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و موضوع اشتغال به بخش‌های دیگری چون صنعت، کشاورزی، گردشگری، محیط‌زیست و امثال این هم ربط دارد. وزارت کار مسئول ایجاد اشتغال نیست بلکه مسئول هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال است.

عبدالملکی ادامه داد: ما کتابچه‌های مختصری را درباره وضعیت اشتغال در کشور تهیه کردیم و روی میز نمایندگان است و تقاضای بنده از نمایندگان آن است که به این کتابچه‌ها توجه داشته باشند که در آن وضعیت اشتغال و بیکاری کشور و همچنین عملکرد دولت سیزدهم در زمینه اشتغال از زمانی که آغاز به کار کرده، آمده است.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده تا طی ۱۸ ماه که حدوداً اواخر سال آینده می‌شود، یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما ۷۱ دستگاه متولی حوزه اشتغال را هماهنگ و ۱۷۵ برنامه اشتغالزایی را تدوین کردیم و این برنامه‌ها در حال اجراست. همچنین ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در قالب این برنامه‌ها در حال پیگیری است.

عبدالملکی گفت: علی‌رغم آنکه هنوز موتور اشتغال گرم نشده، باید بگویم که در همین چند ماهی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده، ۲۱۷ هزار فرصت شغلی در سامانه وزارت کار به ثبت رسیده که ۱۱۳ هزار فقره از این موارد دارای بیمه تأمین اجتماعی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار