برنامه ریزی برای اشتغال هفت هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در سازمان بسیج حقوقدانان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هرامیان گفت: برای هفت هزار نفر از جامعه ۴۵ هزار نفری سازمان بسیج حقوق دانان که تحصیل کرده حقوق هستند، اما شغلی ندارند برنامه ریزی کردیم تا وقتی که دوره کارآموزی‌شان تمام شد آنها را به موسسات داوری، میانجی گری و مشاوران خانواده معرفی کنیم تا بتوانند به جامعه خود خدمت کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان؛ مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان صبح امروز با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما گفت: بیش از یک دهه است که رویکرد بسیج به سمت بسیج تخصصی حرکت داده است و یکی از قشرهایی که می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند، حقوق دانان هستند.
وی افزود: جامعه هدف ما قضات، وکلا، سردفترداران، استادان حقوق هستند و کسی که می‌خواهد عضو سازمان بسیج حقوق دانان باشد باید حداقل لیسانس حقوق و یا فقه حقوق داشته باشد.
بهرامیان ادامه داد: بسیج حقوق دانان در هفت مرکز ملی، ۳۱ مرکز استانی و ۲۲۰ کانون مشغول به فعالیت است و مهمترین هدف ما کمک به کارآمدسازی دستگاه‌های حقوقی، قضایی و تقنینی کشور است.
مسئول سازمان بسیج حقوق دانان بیان کرد: راهبردها و ماموریتهای مثل آموزش همگانی حقوق و ترببیت حقوق دان تراز انقلاب است.
وی اظهار کرد: بسیج تخصصی حقوقدانان می‌خواهد انتظارات مردم را که در قانون اساسی متبلور شده است را جامه عمل بپوشاند.
بهرامیان تصریح کرد: طرح هر مسجد یک حقوق دان که از سال ۹۶ آغاز شده از طرح‌هایی است که به تایید ریاست محترم قوه قضاییه رسیده و تا کنون ۱۲۰۰ مسجد را هدف گذاری کردیم.
مسئول سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: در روزهای گذشته دبیرخانه آموزش همگانی حقوق را افتتاح کردیم که یکی از آموزش‌های همگانی طرح هر مسجد یک حقوق دان است.
وی افزود: این دبیرخانه کارش این است که به روش‌های جذاب از جمله تولید فیلم‌های کوتاه و تولید محتواهای مختلف به آموزش حقوق بپردازد.
بهرامیان گفت: نکته مهم دیگر اینکه ما قرارگاه معاضدت و رفع موانع حقوقی، تقنینی و اجرایی تولید و اشتغال را افتتاح کردیم که یکی از معاونان محترم دادستان کل کشور دبیری این قرارگاه به عنوان کار بسیجی پذیرفتند.
مسئول سازمان بسیج حقوق دانان تصریح کرد: این قرارگاه کشور را به ۱۰ منطقه موضوعی، بومی و محلی تقسیم کنند و با توجه به گستردگی که بسیج حقوق دانان دارد موضوعات در دفاتر و کمیته های تخصصی بسیج حقوق دانان در کشور از جمله در وزارت دادگستری، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و کانون وکلا، حقوق دانان بسیجی این موضوعات را بررسی می‌کنند و قرارگاه هر یک ماه یا ۴۵ روز تشکیل جلسه می‌دهد و اعضا در استان مشخص شده حضور پیدا می‌کنند و با کار جهادی مشکلات را برطرف می‌کنند البته کار جهادی حتما کار سخت نیست بلکه گاهی اوقات کار علمی است.
وی با بیان اینکه بسیج حقوق دانان می‌تواند در عرصه اقتصاد و آموزش حقوقی ورود کند، ادامه داد: هم اکنون یکی از ابرچالش‌های قوه قضاییه وجود ۱۶ میلیون پرونده به قوه قضاییه است و دلیل اصلی این امر ناآگاهی مردم از حق و حقوق خود است که با آموزشهای حقوقی در مساجد و قرارگاه‌ها می‌توان مسائل مردم را حل کرد.
وی بیان کرد: ما باید خدمات حقوقی را گسترش دهیم و با توانمندسازی افراد تحصیل کرده، بتوانیم در جهت رفع مشکلات گام برداریم.
بهرامیان گفت: ما هفت هزار نفر از جامعه ۴۵ هزار نفری خود را شناسایی کردیم که تحصیل کرده حقوق هستند، اما شغلی ندارند به همین دلیل برایشان برنامه ریزی کردیم تا در دفاتر حمایت از ایثارگران دادگستری‌ها دوره کارآموزی خود را بگذرانند و وقتی دوره کارآموزی‌شان تمام شد آنها را به موسسات داوری، میانجی گری و مشاوران خانواده با همکاری قوه قضاییه معرفی کنیم تا بتوانند به جامعه خود خدمت کنند.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: این جامعه نخبگانی می‌تواند فاصله بین مردم و مسئولان را کاهش دهد.
وی افزود: هفت هزار دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد که تقریبا دو هزار تای آن در تهران موجود است که با تفکر جهادی خدمت مضاعفی را می‌توانیم به مردم انجام دهیم تا مشکلات مردم کمتر شود.
بهرامیان بیان کرد: یکی از کارهایی که ما در سازمان بسیج حقوق دانان انجام می‌دهیم شبکه سازی است که برای اولین بار شبکه نخبگان حقوقی وقضایی را در شهریور گذشته شکل دادیم که مرحله اول آن استانی و تحت عناون انجمن‌های تخصصی بود.
مسئول سازمان بسیج حقوق دانان گفت: انجمن‌های تخصصی همان انجمن‌های هشت گانه مثل انجمن دانشجویان حقوق، انجمن سردفتران و انجمن وکلا و غیره است که مسئولان استانی ما موظف شدند در صنوف مختلف، حقوق دانان را شناسایی کنند.
وی افزود: به افرادی که تمایل به همکاری دارند توصیه می‌کنم به دفاتر بسیج حقوق دانان مراجعه کنند و در انجمنهای تخصصی شرکت داشته باشند.
بهرامیان ادامه داد: ما برنامه های خوبی در NGO، آموزش حقوق، شبکه نخبگانی، طرح هر مسجد یک حقوق دان داریم و افتخار داریم در ۱۰ سالگی بسیج حقوق دانان یک فرآیند نو برای خدمت به مردم ایجاد کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار