برنامه گالری‌های تهران در فروردین 94

دسته ها: اخبار

گالری «اِی .جی» نمایشگاهی از عکس های جدید غزاله هدایت را به نمایش می گذارد. در این نمایشگاه مجموعه ی ۲۶ عکس با عنوان «رُفته ها» به نمایش گذاشته می شود.

این عکس ها تصاویری هستند از نامه ها ی رنگ پریده، ملافه های چروکیده و کاغذهای پاره که هر کدام محتوای خود و نیز زندگی خصوصی هنرمند را پنهان کرده اند.

نمایشگاه این هنرمند روز جمعه ۲۱ فروردین ماه افتتاح می شود و تا 16 اردیبهشت از ساعت 11 تا 19:30 در گالری «ای.جی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان پسیان، شماره ۳ میزبان علاقه مندان خواهد بود. این گالری پنج شنبه ها و جمعه ها تعطیل است.

موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک نمایشگاهی از آثار نقاشی پشت شیشه مهرنوش بشارت و هنرجویان او را هم زمان با آیین گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه (س) امروز پنج شنبه 20 فروردین برگزار می کند. این آثار با مضمون ها و موضوعات حماسی، مذهبی، خط و نقاشی، گل و مرغ و شمایل کشی اجرا شده اند.

این نمایشگاه 20 فروردین 1394 هم زمان با برگزاری آیین گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها با حضور دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد، محوطه تاریخی باغ ملی تهران برگزار می شود.

کافه – گالری خانه سینما

مهدی دلخواسته، عکاس سینما، منتخبی از آثارش را در در کافه – گالری خانه سینما به نمایش گذاشته است. این آثار منتخبی از عکس های فیلم هایی مانند «کلاشینکف»، «فرشته ها با هم می آیند»، «طبقه سوم»، «عقاب صحرا» و «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» هستند.

این نمایشگاه عکس به همت انجمن عکاسان خانه سینما برگزار شده و قرار است در طول سال، آثار دیگر عکاسان سینمای ایران نیز در کافه – گالری خانه سینما به نمایش گذاشته شود. پیش از این نیز علی نیک رفتار، عکاس سینما، منتخبی از آثار سینمایی اش را به نمایش گذاشته بود.

نمایشگاه عکس مهدی دلخواسته از 19 فروردین تا 3 اردیبهشت در کافه – گالری خانه سینما به نشانی خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان، پلاک 29 از ساعت 11 صبح تا 20 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

گالری ایده

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و تصویرسازی اساتید آموزشگاه «ایده» برگزار می شود.

در نمایشگاه «عید دیدنی» آثار نقاشی و تصویرسازی کوروش قاضی مراد٬ حافظ میر آفتابی٬ دکتر همایون سلیمی٬ اونیش امین الهی٬ هیوا پاشایی٬ مانلی منوچهری٬ حسین صافی٬ ژیلا دژم٬ کمال طباطبایی٬ رامین شیخانی٬ پژمان رحیمی زاده٬ مرتضی یزدانی٬ محمد رضا فیروزه ٬ سینا گودرزی و آرش کریمی به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه روز جمعه 21 فروردین ماه ساعت 17 تا 20 با حضور اساتید و هنرجویان آموزشگاه «ایده» واقع در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه هجدهم، شماره 26 برگزار خواهد شد و ورود برای تمام علاقه مندان آزاد است.

گالری والی

گالری «والی» اولین نمایشگاه سال 94 خود را با نمایش آثار «مریم درویش» برگزار می کند. این مجموعه شامل هشت تابلوی رنگ روغن است که به شیوه فیگوراتیو کار شده اند و به موضوع زن می ‎پردازند.

این تابلوها زنان را در لحظه ای خاص از زندگی‎شان به نمایش می ‎گذارد و این لحظه دقیقا زمانی است که آن ها هیچ کار مشخصی انجام نمی دهند.

نمایشگاه «زن‎ها و مبل ها» از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه در گالری «والی» به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره ۷۲ برگزار می شود.

گالری شیرین

ابراهیم حقیقی تازه ترین نمایشگاه عکس های خود را از معماری و طبیعت ایران در گالری «شیرین» برگزار می کند. این نمایشگاه شامل گزیده ای از عکس های حقیقی در شش سال اخیر است.

این هنرمند در این شش سال به شهرها و مناطق مختلفی از ایران سفر و تلاش کرده نگاه تازه ای به معماری و طبیعت کشور داشته باشد.

نمایشگاه این هنرمند روز جمعه، 21 فروردین ماه در گالری «شیرین» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره 5 افتتاح می شود و تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت.

موزه هنرهای معاصر تهران

تعدادی از آثار «اتو پینه» – هنرمند فقید آلمانی – از اوایل اسفندماه سال گذشته در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه پینه، حدود 100 اثر به نمایش درآمده اند.

این مرکز هنری تا 28 فروردین ماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود و علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار این هنرمند آلمانی به موزه هنرهای معاصر به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله مراجعه کنند.(ایسنا)

اخبار