برون رفت خوزستان از معضل بيكاری با ارائه آموزش های مهارتی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برون رفت خوزستان از معضل بيكاری با ارائه آموزش های مهارتی

معاون سياسی-اجتماعی استاندار خوزستان، ارائه آموزش های مهارتی را راهکاری برای برون رفت استان از معضل بیکاری عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسين حسين زاده، معاون سياسی-اجتماعی استاندار خوزستان در مراسم توزيع تجهيزات هنرستان های فنی و حرفه ای و كار دانش استان كه در پژوهش سرای غدير اهواز برگزار شد، بيكاری را از مشكلات عمده ای دانست كه در سطح كشور وجود دارد و ضمن اينكه خانواده ها را رنج می دهد، سبب ايجاد معضلات اجتماعی و اقتصادی زيادی در جامعه می شود.

وي با بیان اینکه نرخ بيكاری در خوزستان بالا است بیان داشت: عليرغم اقدامات دولت های مختلف، به دليل برخی مسائل ساختاری نرخ بيكاری در سطح كشور بالا است و در استان خوزستان و برخی شهرستان های آن حتی از ميانگين كشوری نيز بالاتر است.

حسين زاده با بيان اينكه معضل بيكاری فقط به كشور ما اختصاص ندارد، تصریح کرد: با توجه به شرايط جديد، معضل اشتغال فقط مختص كشور ايران نيست و ساير كشورها نيز درگير اين مسئله هستند، اما در دنيا برای رفع اين مشكل راهكارهايی ارائه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اينكه در حال حاضر در حوزه دانشگاهی و در نسل سوم دانشگاه ها با رويكرد جديدی در مهارت آموزی روبرو هستيم، افزود: امروزه جايگاه مدارك تحصيلی كاهش يافته است و در حال حركت به سمت مهارت آموزی هستيم.

معاون سياسی-اجتماعی استاندار خوزستان اظهار داشت: در دنيای امروز برای استخدام نياز به حرفه و مهارت است و نه مدرك دانشگاهی و ما هم بايد در اين مسير حركت كنيم و آموزش و پرورش بستر بسيار مناسبی برای تحقق اين كار است.

علی حسین حسین زاده با اشاره به اينكه هم اكنون تغييرات ابزارها و تجهيزات تكنولوژی بسيار زياد است، بیان کرد: اميدواريم با تجهيز كارگاه های مدارس فنی و حرفه ای و كار و دانش در استان خوزستان گام های بلندی در راستای مهارت آموزی و كاهش معضل بيكاری در اين استان برداشته شود.

گفتنی است؛ صبح امروز توزیع تجهیزات کارگاهی مدارس فنی حرفه ای و کاردانش خوزستان با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال در استان آغاز شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار