برگزاری آزمون اصلح برای دانشجو معلمان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

برگزاری آزمون اصلح برای دانشجو معلمان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست معاونت تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از پیشنهاد برگزاری آزمون اصلح دانشجو معلمان به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.
رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری آزمون اصلح برای دانشجو معلمان این دانشگاه اظهار کرد: اکنون آزمون اصلح صرفا برای مهارت آموزان ماده 28 در نظر گرفته شده است اما پیشنهاد دادیم که این آزمون برای دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته هم وجود داشته باشد و برای ورود به عرصه معلمی آزمون جامع صلاحیت‌های حرفه‌ای را بگذارند.

وی ادامه داد: پیشنهاد برگزاری آزمون اصلح از سوی هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان به شورای عالی آموزش و پرورش داده شده است و برای اجرایی شدن باید در شورای عالی تصویب شود.

آزمون اصلح جبرانی 23 آذر برگزار می شود
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری آزمون اصلح جبرانی که برای مهارت آموزان ورودی سال 95 برگزار می‌شود گفت: آزمون اصلح تابستان امسال برگزار شد اما برخی افراد شرایط لازم برای اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ای را کسب نکردند بنابراین در آزمون جبرانی 23 آذر ماه باید شرکت کنند.

کچوئیان تصریح کرد: البته برخی افراد در آزمون اول به نتایج خود اعتراض داشتند و مهارت آموزانی که از طریق سامانه سجفا اقدام کرده بودند بار دیگر نتایج آنها به دقت تحلیل محتوا شد و آن را اعلام کردیم که از حدود 840 اعتراض تعداد بسیار کمی اعتراضشان پذیرفته شد و این تعداد هم به دلیل اشکال در تصحیح نتایج نبوده است بلکه به دلیل نیاز آموزش و پرورش و شرایط ویژه‌ای که برخی از آنها داشتند معدود افرادی که حدود 4 یا 5 نمره کمتر از حد نصاب را کسب کرده بودند، پذیرفته شدند.

اعلام زمان آزمون اصلح برای ورودی های 96 و 97
وی به برگزاری آزمون اصلح برای مهارت آموزان سال 96 و 97 اشاره کرد و گفت: چنانچه پودمان یک و دو مهارت آموزان همزمان به اتمام برسد آزمون خرداد 98 برگزار خواهد شد بنابراین مهارت آموزان باید آمادگی لازم برای موفقیت در این آزمون را مورد توجه قرار دهند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: چنانچه پودمان 2 مهارت آموزان ورودی 97 همزمان با ورودی‌های 96 به پایان نرسد آزمون اصلح این گروه را مرداد 98 برگزار خواهیم کرد و در برگزاری این آزمون مصمم هستیم؛ تا زمانی که افراد گواهی صلاحیت حرفه‌ای را از طریق آزمون اصلح کسب نکنند امکان فعالیت در کلاس درس را نخواهند داشت.

اخبار آموزش و پرورش اخبار