برگزاری آزمون کارشناسی ‌ارشد در خوزستان با حضور بیش از 45 هزار داوطلب

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برگزاری آزمون کارشناسی ‌ارشد در خوزستان با حضور بیش از 45 هزار داوطلب

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور از شرکت 45 هزار داوطلب خوزستانی در آزمون کارشناسی ارشد سال 97 خبر داد.

عبدالله پارسا در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان در خصوص شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال 97، اظهار کرد: امسال بیش از 45 هزار داوطلب در سه شهر اهواز، دزفول و خرمشهر در آزمون کارشناسی ارشد شرکت خواهند کرد که حدود 23 هزار نفر شرکت‌کنندگان، یعنی حدود 50 درصد خانم هستند.

وی افزود: تعداد داوطلبان در اهواز 34 هزار و 500 نفر است که از این تعداد حدود 16 هزار و 700 نفر خانم و 17 هزار و 800 نفر آقا هستند. در حوزه دانشگاه شهید چمران اهواز در مجموع 16 هزار نفر در سه نوبت صبح و عصر پنج‌شنبه (ششم اردیبهشت‌ماه) و صبح جمعه (هفتم اردیبهشت) به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: در نوبت صبح پنج‌شنبه (ششم اردیبهشت‌ماه) شش هزار داوطلب و در نوبت عصر این روز، چهار هزار و 150 نفر به رقابت می‌پردازند. صبح جمعه (هفتم اردیبهشت‌ماه) نیز شش هزار و 150 نفر در دانشگاه شهید چمران و هشت حوزه فرعی در آزمون شرکت خواهند کرد.

پارسا گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در کل کشور در 140 کد رشته انجام می‌شود. دانشگاه شهید چمران اهواز برای سال 97 حدود 90 رشته دانشجو می‌پذیرد. ظرفیت پیش‌بینی شده دانشگاه برای پذیرش دانشجو در این مقطع نیز حدود 890 نفر است.

وی خاطرنشان‌کرد: باجه رفع نقص از روز سه‌شنبه صبح فعالیت خود را در دانشگاه آغاز می‌کند. در صورت وجود نقص در کارت ورود به جلسه، داوطلبان باید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای اصلاح آن به باجه رفع نقص مقابل درب شمالی (اصلی) دانشگاه مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه شهید چمران اهواز حوزه اصلی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اهواز است و آموزشکده فنی دخترانه و پسرانه شهید چمران، جهاد دانشگاهی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش، حوزه‌های فرعی هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار