برگزاری استانی مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برگزاری استانی مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استانی شدن مصاحبه دکتری سبب کاهش زمان داوطلبان می شود.

علیرضا ر‌هایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امسال با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، مصاحبه‌های دکتری به طور استانی برگزار و تراکم داوطلبان در واحد‌های دانشگاهی با توجه به سال‌های گذشته کمتر شده است.

وی بیان کرد: کاهش متوسط زمان معطلی داوطبان، یکی از جنبه‌های مثبت این شیوه بوده است، هرچند هزینه و زحمت بیشتری هم از نظر جابجایی‌ها برای مراکز استان پیش آمده است.

ر‌هایی ادامه داد: اجرای مصاحبه‌های دکتری در واحد علوم و تحقیقات با برنامه ریزی خوبی در حال اجرا است و گروه‌های مصاحبه کننده به طور منظم در تمام رشته‌ها برقرار هستند، همچنین فضا و امکانات نسبتا خوبی برای مصاحبه شونده‌ها در واحد علوم و تحقیقات پیش بینی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: یکی از مشکلات، تقارن زمانی مصاحبه در واحد‌های مختلف و استان‌های همجوار با تهران بوده است که از این جهت سعی شده محدودیت زمانی مصاحبه‌ها برداشته شود تا چنانچه داوطلبی که در موعد زمانی مشخص شده، نتواند در محل مصاحبه حضور یابد، زمان بعدی برای آن فرد پیش بینی شود.

وی یادآور شد: پس از پایان مصاحبه‌های دکتری، ارزیابی کلی در رابطه با شیوه نیمه متمرکز مصاحبه‌ها صورت می‌گیرد تا مزایا و مسائل آن بررسی و تا مشخص شود تجربه امسال چقدر مفید به فایده بوده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار