برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی/ امتحان نودانشجویان با تاخیر برگزار می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تمام امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت مجازی برگزار می‌شوند.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، اظهار کرد: امتحانات پایان ترم جاری همانند ترم گذشته به صورت الکترونیکی یا غیر حضوری برگزار می‌شود.

او افزود: تمام دانشگاه‌های مستقر در مناطق زرد، نارنجی و قرمز از نظر کرونا موظف هستند امتحانات پایان ترم دانشجویان را در هر مقطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار کنند.

خاکی صدیق درباره برگزاری کلاس‌های عملی در دانشگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: کلاس‌های علمی دانشگاه‌ها در حال حاضر تا عادی شدن شرایط کرونایی متوقف شده اند و امیدوار هستیم که با بهتر شدن وضعیت بیماری با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا کلاس‌های عملی را در ترم آینده برگزار کنیم.

او با بیان اینکه برخی از کلاس‌های عملی ترم گذشته در تابستان برگزار شد، تاکید کرد: دانشگاه‌های سراسر کشور با برگزاری کلاش‌های عملی در تابستان که مربوط به ترم گذشته می‌شد بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانشجویان را جبران کردند و این ترم هم به علت وضعیت شیوع کرونا دروس عملی به ترم آینده موکول می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وزارت علوم مطابق یک مصوبه به تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سراسر کشور ابلاغ کرده تا ارزیابی دانشجویان در بازه ترم انجام شود.

او افزود: اعضای هیات علمی باید عملکرد دانشجویان را در طول ترم مورد بررسی قرار دهند، زیرا امتحانات پایان ترم تنها درصدی از نمره نهایی دانشجویان را شامل می‌شود.

خاکی صدیق درباره نگرانی دانشجویان نوورود از برگزاری امتحانات پایان ترم، بیان کرد: از آنجایی که ترم تحصیلی جدید برای دانشجویان نو ورود در هر مقطع تحصیلی به صورت فشرده برگزار شد، دانشگاه‌ها در ابتدا تعداد واحد‌های کمی به این دانشجویان دادند تا از نظر درسی دچار مشکل نشوند که این مسئولیت در اکثر دانشگاه‌ها به خوبی رعایت شد، اما یک یا دو موردی که از این قانون سرپیچی کرده بودند با دانشگاه مربوطه تماس گرفته و این معضل را حل کردیم.

او در ادامه تاکید کرد: به تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرده ایم تا امتحانات پایان ترم نودانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به مدت ۲ الی ۳ هفته به تعویق بیندازند، زیرا هیچ ضرورتی ندارد که به طور دقیق طبق تقویم ترم معمولی از این دانشجویان امتحان گرفته شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار