برگزاری دو بار کنکور در سال به نفع داوطلبان است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: داوطلبان بدانند که برگزاری دو بار کنکور در سال به نفع آن‌ها خواهد بود.
رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری دو بار کنکور در سال اظهار کرد: برگزاری دو بار کنکور در سال از سال ۱۴۰۲ خیلی خوب است.

او افزود: برگزاری دو بار کنکور در سال باعث می‌شود تا اگر داوطلب یا خانواده‌ای بیمار می‌شود یا آمادگی کامل را جهت شرکت در آزمون ندارد یا دچار هر دلیل دیگری است، بتواند مجدد کنکور دهد و به علت یک سال دیگر از کار و زندگی عقب نماند.

مهدی تصریح کرد: استرس و اضطراب با برگزاری دو بار کنکور در سال کاهش می‌یابد و هر چه تعداد دفعات دوره‌های برگزاری کنکور افزایش یابد قطعا میزان تنش هم پایین خواهد آمد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه برگزاری دوبار کنکور در سال ایده خوبی است، تاکید کرد: این روش خیلی بهتر از نحوه برگزاری کنکور سال‌های گذشته است، چرا که کنکور استرس زاست، بنابراین هر چه فرصت برای موضوعی بیشتر باشد به همان میزان هم آمادگی افزایش می‌یابد و به نفع تمام افراد خواهد بود.

آمادگی داوطلبان با برگزاری دو بار کنکور در سال بیشتر می‌شود
مهدی گفت: ممکن است که داوطلبان کنکوری در شب امتحان دچار سرماخوردگی یا دل درد شوند و نتواند به خوبی در آزمون شرکت کند یا حادثه‌ای فکر او را درگیر کند که در اینصورت هر چه در مدت زمان یک سال مطالعه داشته احتمال دارد که نتیجه خوبی نگیرد، اما برای زمان شرکت در دومین آزمون کنکور می‌تواند با آمادگی کامل به جلسه امتحان برود و فرصت مجدد برای آینده خود و رفتن به دانشگاه داشته باشد، بنابراین این روش به هیج عنوان بد نیست، بلکه به نفع داوطلبان کنکوری خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: تلاش داوطلبان کنکوری با برگزاری دو بار آزمون در سال نتیجه بهتری خواهد داد و این روش به هیج عنوان روی رشته‌ها یا دانشگاه‌ها تاثیر گذار نخواهد بود، بلکه فرصتی برای امتحان یا آزمون است.

مهدی تاکید کرد: تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها و رشته‌ها حتی با برگزاری دو بار آزمون در سال تغییر نمی‌کند، بلکه این روش به منظور فرصت امتحان دادن و حضور در جلسه کنکور و کاهش استرس و اضطراب دانشجویان و خانواده آن‌ها موثر است و روی مسائل دیگر بدون تاثیر است و نمی‌تواند مهم باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در پایان گفت: لازم است تا همه داوطلبان و والدین آن ها بدانند که کنکور و دانشگاه تنها راه موفقیت و خوشبختی در زندگی نیست و نخواهد بود؛ بنابراین تمامی رشته‌ها و دانشگاه‌ها عامل موفقیت دانشجویان در سراسر کشور هستند، البته به شرط اینکه داوطلبان با علاقه به سمت آن ها سوق پیدا کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار