برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در ۱۱ واحد دانشگاه آزاد خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۱ واحد این دانشگاه ویژه دانشجویان دختر خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمردزاده با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در واحدهای دانشگاهی استان اظهار کرد: اعتکاف لحظات معنوی را برای انسان رقم می‌زند و شرایط درنگ و تأمل در نفس را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۱۱ واحد دانشگاهی آزاد اسلامی استان خوزستان که دارای مسجد هستند برگزار خواهد شد،‌ گفت: واحدهای دانشگاهی که اقدام به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خواهند کرد، ثبت‌نام از دانشجویان را پیش از آغاز سال جدید به پایان رساندند. مراسم اعتکاف در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ویژه دانشجویان دختر است و دانشجویان پسر می‌توانند از ظرفیت مساجد سطح شهر استفاده کنند.

جوانمردزاده با توضیح اینکه به‌دلیل نظارت و حمایت بیشتر از اعتکاف دانشجویان دختر همه سهمیه این مراسم در واحدهای دانشگاهی به آن‌ها اختصاص داده شده است، گفت: دانشجویان پسری که در مساجد شهرهای خود معتکف می‌شوند با اعلام نهاد رهبری دانشگاه می‌توانند درخواست اعزام مبلغ و برخی حمایت‌های مادی را داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: طی مکاتبات انجام‌شده با همه واحدهای دانشگاهی، برگزاری جلسات سخنرانی توسط روحانیون، تشکیل حلقه‌های معرفتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره و اقامه نماز جماعت سه‌گانه ازجمله سرفصل‌های همیشگی مراسم اعتکاف است.

جوانمردزاده خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور برگزاری بهتر این مراسم بنا به ضرورت، مبلغان دینی به واحدها اعزام می‌شوند؛ نزدیک به ۱۶ مبلغ خواهر نیز به‌صورت ثابت در طول سال با دانشجویان در واحدهای دانشگاهی مرتبط هستند که در مراسم اعتکاف هم حضور خواهند داشت و اگر واحدها علاوه بر آن‌ها درخواست مبلغ داشته باشند، نسبت به اعزام مبلغ اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در واحد دانشگاهی اهواز تا پیش از آغاز سال نو، ۷۰۰ دانشجوی دختر برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار