بستر سازی برای اشتغال به کار 1110 نفر در روستاها با حمایت از دهیاری ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بستر سازی برای اشتغال به کار 1110 نفر در روستاها با حمایت از دهیاری ها

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از بستر سازی برای اشتغال به کار 1110 نفر در روستاهای کشور با تخصیص بیش از 850میلیارد ریال اعتبار به طرح های درآمد زای دهیاری ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدعلی افشانی گفت: در راستای توانمندسازی نهاد دهیاری، ایجاد منابع درآمدی پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در چارچوب تفاهم نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران از سال 1395 تاکنون مبلغ 855 میلیارد ریال تسهیلات به 336 طرح درآمدزای دهیاری‌ها از 21 استان کشور تخصیص یافته‌است.
سید محمد علی افشانی اظهار داشت: نرخ تسهیلات پرداختی 8%، حداکثر زمان بازپرداخت تسهیلات 48 ماه و تضمین بازپرداخت تسهیلات پرداختی، سهم دهیاری‌ مربوطه از محل اعتبارات تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
وی خاطر نشان کرد: این تسهیلات در راستای احداث و یا تکمیل پروژه‌های درآمدزا و همچنین خرید ماشین‌آلات عمرانی برای نهاد دهیاری بوده و طرح‌ها در شانزده جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها و با حضور اعضای آن مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شده است.
وی افزود: این طرح ها در شش حوزه کشاورزی، صنعتی، عمرانی، خدماتی، گردشگری و ماشین‌آلات طبقه‌بندی شده‌اند که در مجموع زمینه اشتغال 1110 نفر را در سطح روستاهای کشور ایجاد کرده‌اند و براساس بررسی‌های صورت گرفته، در حوزه گردشگری شاهد بالاترین میانگین تعداد اشتغال برای هر طرح با میانگین ایجاد 18 شغل برای هر طرح هستیم و در رده‌های بعدی نیز طرح‌های حوزه صنعتی (14 شغل) و کشاورزی و خدماتی (هر کدام 11 شغل) قرار دارند و همچنین استان کرمان با ایجاد 218 شغل از 22 طرح بالاترین رتبه را در بین 21 استان کشور از لحاظ میزان اشتغال‌زایی طرح‌ها به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه از دهیاران خواست ضمن شناسایی فرصت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های روستای خود و حتی با راهکارهایی برای خلق مزیت‌های جدید در روستایشان، از این فرصت مطلوب، برای رونق اقتصادی روستا و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری نهایت استفاده را ببرند.
افشانی اظهار امیدواری کرد: ورود دهیاری به برخی از زمینه‌های اقتصادی جدید،‌ بسترساز سرمایه‌گذاری‌های آتی و رشد و شکوفایی روستاهای کشور عزیزمان باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار