بلاتکلیفی نیروهای شرکت حفاری شمال همچنان ادامه دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بلاتکلیفی نیروهای شرکت حفاری شمال همچنان ادامه دارد

بیش از یک سال از وضعیت بلاتکلیفی نیروهای شرکت حفاری شمال می‌گذرد به گونه‌ای که وضعیت این کارگران هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بیش از یک سال از وضعیت بلاتکلیفی نیروهای شرکت حفاری شمال می‌گذرد، به نوعی که همچنان وضعیت این کارگران مشخص نیست و پس از چندین سال کار، در این شرکت بزرگ و تخصصی و پیشبرد اهداف آن در انتظار تصمیم گیری مدیران، برای بازگشت به کار هستند.

برخی از نیروهایی که در گذشته در طرح توسعه آتی بیکار شدند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفتند که منتظر تماس از سوی شرکت برای بازگشت به کار خود هستند اما هیچ کاری برای این کارگران انجام نشده است. تاکنون 220 نفر از نیروهای حفاری شمال اخراج شده‌اند و این موضوع نیز همچنان ادامه دارد.

پس از طرح موضوع اخراج نیروهای حفاری شمال خبرنگار تسنیم با بررسی اطلاعات مربوط به این اقدام با مدیران حفاری شمال مصاحبه‌هایی را انجام داد.

استراتژی جدید برای اخراج نیروها

در همین زمینه علیرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به دلیل اخراج نیروهای حفاری شمال اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل اصلی اخراج این نیروها افزایش بهره‌وری و چابک‌سازی ستاد و پایگاه‌های پشتیبانی شرکت است.

همچنین حمیدرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه احتمال بازگشت به کار نیروهای اخراج شده است وجود دارد یا خیر بیان کرد: اولویت اصلی بازگشت به کار با نیروهایی است که در طرح توسعه آتی قرار دارند ناگفته نماند تصمیم شرکت بر اخراج 600 نیرو بود اما این کار صورت نپذیرفت.

مدیرعامل حفاری شمال در ادامه گفت: هیچ گونه برنامه جدیدی برای تعدیل نیرو نداریم و البته نظر هئیت مدیره هم بر توقف تعدیل نیروهای شرکت بوده است.

با بیان اظهارات مدیرعامل حفاری شمال خبرنگار تسنیم موضوع اخراج نیروهای این شرکت را از برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسامی پیگیر شد.

شرکت حفاری شمال زیر ذره‌بین مجلس شورای اسلامی

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخراج نیروهای حفاری شمال اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی نسبت به روندی که در این شرکت صورت گرفته معترض هستند و در کمیسیون نیز بحث شد، همچنین کمیته‌ای هم در ارتباط با این موضوع فعال است که به هر حال ابعاد مختلف این قضایا را بررسی می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی عنوان کرد: مسئولان این شرکت را به کمیسیون انرژی دعوت می‌کنیم و نسبت به روند تعدیل نیروها پیگیری مجدد می‌کنیم و قطعا اگر مسئولان این شرکت دلایل قانع کننده‌ای نداشته باشند باید این نیروها بازگشت به‌کار شوند.

اجرای طرح پرسش و پاسخ از مسئولان حفاری شمال

خبرنگار تسنیم موضوع اخراج نیروهای حفاری شمال را از یکی دیگر از اعضای کمیسیون انرژی پیگیر شد، در همین رابطه قاسم ساعدی نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کمیسیون انرژی مسئله اخراج نیروهای حفاری شمال را به جد پیگیری می‌کند تا جلوی این مسئله گرفته شود، امیدوار هستیم کسانی را هم که اخراج کردند بازگشت به‌کار آنها نوشته شود.

عضو کمیسیون انرژی عنوان کرد: در هفته اول شروع به‌کار کمیسیون انرژی یکی ازپیگیری‌های این کمیسیون قطعا وضعیت حفاری شمال است، باید سوالاتی مطرح شود و مسئولان این شرکت حضور پیدا کنند و پاسخگوی اعضای کمیسیون باشند.

وی با بیان اینکه در بحث منابع انسانی از شرکت حفاری شمال تحقیق و تفحص به عمل می‌آید، افزود: همچنین مقرر شد که معاونت پارلمانی وزارت نفت و همچنین مدیرعامل این شرکت در کمیسیون حضور پیدا کنند و پاسخگو باشند.

خانواده‌ها چشم‌انتظار تحقق قول‌های نمایندگان مجلس

بیش از یک ماه از مصاحبه‌های قاسم ساعدی و فریدون حسنوند با خبرنگار تسنیم مبنی بر پیگیری جهت حضور مدیران شرکت حفاری شمال می‌گذرد اما تاکنون کمیسیون انرژی جلسه‌ای با مدیران این شرکت انجام نداده در حالی که این موضوع از وعده‌های نمایندگان مجلس بود و کارکنان و خانواده‌های آنان نیز با این قول‌ها امیدوار شده بودند، البته اکنون نیز همچنان چشم انتظار پیگیری‌های نمایندگانشان هستند.

بر اساس مصاحبه‌های مدیران شرکت حفاری شمال مقرر شده بود که دیگر از کارگران حفاری شمال اخراج نشود اما این با وضعیتی که در حال حاضر برای نیروها به وجود آمده تناقض دارد.

در همین زمینه خبرنگار تسنیم پیگیر موضوع رسیدگی کمیسیون انرژی نسبت به حضور مدیر شرکت حفاری شمال شد که علی گلمرادی در گفت‌‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هیچ گونه بحثی در رابطه با حفاری شمال در کمیسیون انرژی نشد، اما این موضوع را در روزهای آینده پیگیری می‌کنیم.

برخلاف گفته‌ها اما همچنان با نیروها تسویه حساب می‌شود

یکی از کارگران حفاری شمال در گفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شرکت حفاری شمال وضعیت مناسبی ندارد این وضعیت به گونه‌ای است که حقوق کارگران را به خوبی پرداخت نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: نیروها با استرس کار می‌کنند چرا که هر لحظه امکان اخراج آنها وجود دارد با این که شرکت گفته هیچ گونه اخراجی نداریم ولی به روند تسویه حساب با نیروها ادامه می‌دهند.

این نیروی حفاری شمال می‌گوید: وضعیت نیروها در شرکت مشخص نیست از یک طرف مسئولان شرکت می‌گویند دیگر اخراجی نداریم اما از سوی دیگر در حال ریزش نیرو هستند و این حرف مدیران یک بام و دو هوا است.

موافق اخراج نیروهای حفاری شمال نیستیم

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با اخراج نیروهای حفاری شمال اظهار داشت: اخراج نیروهای حفاری شمال به دلیل در دست نداشتن پروژه است که البته ما نیز موافق اخراج نیروها نیستیم.

غلامرضا شریعتی در ادامه افزود: مقرر شده برای توسعه مخازن نفتی ایران که عمده آن نیز در خوزستان است 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود و همه شرکت‌های حفاری نیز به‌‌کار گرفته می‌شوند. هر پروژه‌ای 300 میلیون دلار است و با توجه به برنامه‌ریزی‌‌ها جذب نیرو را در سال 97 در این حوزه نفتی می‌دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مدیر شرکت حفاری را به استانداری فرا می‌خوانید بیان کرد: قطعا پیگیر موضوع اخراج نیروهای حفاری شمال می‌شوم و مدیر این شرکت را نیز برای بحث در این رابطه به استانداری دعوت می‌کنم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار