بهره‌برداری از ۲۵ هزار طرح اشتغال با حمایت مالی صندوق

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به رشد سه برابری تسهیلات اشتغال این صندوق در دولت سیزدهم، از بهره بردای ۲۵ هزار طرح با حمایت مالی صندوق در هفته دولت خبر داد.

نعمت الله رضایی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان تسهیلات پرداختی صندوق در یکسال گذشته، اظهار کرد: روند پرداخت تسهیلات صندوق از زمان استقرار دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل رشد سه برابری داشته است به نحوی که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، ۵۵ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زا به میزان ۷۰۰۰ میلیارد تومان با هدف ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید پرداخت شده است.

وی افزود: امسال از محل تسهیلات اعطایی صندوق کارآفرینی امید نزدیک به ۱۸۰ هزار شغل جدید به وجود آمده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به بهره بردای ۲۵ هزار طرح اشتغالزا با حمایت مالی صندوق در هفته دولت، از تخصیص ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور احیای واحدهای راکد و نیمه فعال خبر داد و گفت: ۲۴ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های راکد یا کمتر از ۵۰ درصد استفاده به چرخه تولید برگشته‌اند.

به گفته رضایی، بر اساس هدفگذاری صورت گرفته امسال صندوق باید به ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزا تسهیلات پرداخت کند که از این تعداد تاکنون به بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: این ۱۰۰ هزار طرح شامل طرح‌های خرد و کوچک و معیشت محور در بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات هستند که با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار و مناطق روستایی دنبال می شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار