بهره برداری از فاز اول قطار شهری اهواز در اواسط سال آینده

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: در صورت حل مشکل اعتبار قطار شهری اهواز به صورت فایناس، در اواسط سال آینده، فاز اول قطار شهری وارد مدار خواهد شد.

پیمان کاظمی نژاد ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با بیان اینکه اداره کل امور شهری و شورهای استانداری در بحث اقتصاد مقاومتی سه پروژه را در دستور کار دارد، اظهار کرد: پروژه‌های اداره کل امور شهری و شورهای استانداری شامل جایگزینی 40 تاکسی جدید به جای تاکسی‌های فرسوده، جایگزینی 70دستگاه اتوبوس جدید و اختصاص 60دستگاه واگن برای 12قطار است.

وی سهولت در رفت و آمد، کاهش معضلات زیست محیطی، امنیت در سفرها، ارتقاء شاخص اجتماعی و … از اهداف مهم اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مدیر کل اداره امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، تعیین مدیران پروژه، سنجش دستگاه مجری پروژه و عملکرد آن از نکات حائز اهمیت برای رسیدن به نتایج مورد نظر است.

کاظمی نژاد متذکر شد: تاکسی‌های جدید باید با شاخص‌های مورد نظر استاندارد مقایسه شوند و مشخص شود تا چه میزان شاخص‌ها در ورود تاکسی های جدید به مدار حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

وی تعداد تاکسی‌های زرد خورشیدی در استان را 11هزارو 324 دستگاه عنوان کرد و افزود: بر اساس جمعیت استان به 17 هزارو 160 دستگاه از این نوع خودرو نیاز داریم که وارد سیستم شهری شود.

کاظمی نژاد با اشاره به تعداد 5هزارو 592 دستگاه تاکسی فرسوده در سیستم شهری یادآور شد: این میزان فرسودگی 48 درصد میزان کل کشوری است.

وی با بیان اینکه میانگین عمر تاکسی‌ها در استان 11سال است و این یعنی یک سال بیش از عمر مفید تاکسی است خاطرنشان کرد: بر اساس چشم انداز پروژه جایگزینی تاکسی‌های نو به جای فرسوده میانگین سن تاکسی باید زیر 10سال باشد.

این مسؤول بالا بودن نرخ بهره، کمبود تاکسی، عدم برخوداری از انتخاب توسط دارندگان تاکسی فرسوده، وجود مسافربرهای شخصی را از عامل‌های مهم نداشتن انگیزه تاکسی‌داران برای خرید تاکسی جدید است.

کاظمی نژاد تاکید کرد: با اجرای پروژه جایگزینی تاکسی‌های جدید به جای فرسوده 48 درصد میزان فرسودگی قبل پروژه پس از اجرای پروژه به 35درصد خواهد رسید.

وی تشریح کرد: کل اتوبوس‌ها یک‌هزار و 100دستگاه، که از این میزان تعداد602 اتوبوس فعال و تعداد یک‌هزارو 105 دستگاه اتوبوس فرسوده است.

کاظمی‌نژاد درصد فرسودگی در ناوگان اتوبوس را 73درصد عنوان کرد که این میزان نشان می‌دهد فرسودگی ناوگان اتوبوس در استان سه سال بیشتر از کشور است.

وی با اشاره به عمر متوسط اتوبوس که حدود 8و نیم سال است ابراز امیدواری کرد: با اجرای پروژه جایگیزینی اتوبوس‌های جدید میزان فرسودگی به 57درصد برسد.

کاظمی نژاد با اشاره به سومین پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری بیان کرد: قرار است 60دستگاه واگن برای 12 قطار شهری به استان تعلق بگیرد.

اخبار استان اخبار