بهره مندی مددجویان کمیته امداد اندیمشک از وام اشتغال

دسته ها: اخبار استان اخبار

بهره مندی مددجویان کمیته امداد اندیمشک از وام اشتغال

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک از اعطا بیش از ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام اشتغال در ۹ ماهه سال جاری به مددجویان زیرپوشش این نهاد و اقشار نیازمند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قلی پور، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک گفت: با اشاره به تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور توانمندسازی خانواده‌های مستضعف از طریق ایجاد اشتغال پایدار گفت: در ۹ ماهه سال ۹۷ تعداد ۱۵۹ فقره وام خود اشتغالی به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و تعداد ۶۳ فقره وام مشاغل خانگی به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و مجموعا ۲۲۲ فقره وام به مددجویان و اقشار نیازمندی که توانایی ایجاد اشتغال را دارند، اعطا کرد.

وی بیان داشت: تعداد ۱۴۳ نفر از مددجویانی که برای کسب درآمد نیاز به آموزش داشتند نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی معرفی شدند که مبلغ ۳۱۸ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال در این راستا هزینه شده است.

قلی پور تصریح کرد: کمیته امداد در صورت بکارگرفتن مددجویان زیرپوشش توسط کارفرمایان و موسسات خصوصی تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حقوق بیمه کارفرما را پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک به اجرای طرح پرورش ماهی برای مددجویان اشاره کرد و اذعان داشت: ۱۹ طرح حوضچه پرورش ماهی فوق متراکم برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک با اعتبار ۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

این مقام مسئول این طرح را نمادی از طرح‌های نوین کمیته امداد دانست و بیان کرد: ۱۰۰ درصد سود حاصله از این طرح مختص خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد است.

علی قلی پور با بیان اینکه مددجویان در مراحل تولید، پرورش، بازاریابی و فروش مشارکت دارند، اظهار داشت: اجرای طرح‌های انفرادی حوضچه ماهی در آینده در منازل روستایی دارای فضای مناسب افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ۱۹ حوضچه در این فاز توسط ۱۹ مددجو یا فرزند مددجو به کار گرفته شده است که ماهی‌های تولیدی آن‌ها بعد از رهاسازی بچه ماهی و سپری کردن دوره زمانی مورد نظر وارد بازار خواهند شد.

قلی پور اظهار کرد: برای اجرای این طرح در هر حوضچه ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است که از طریق تسهیلات بانکی به مددجویان پرداخت می‌شود.

به گفته وی درآمد حاصله نیز به خانواده مددجویان داده خواهد شد.

اخبار استان اخبار