به دنبال ایجاد ۷۰ هزار شغل در حوزه گردشگری هستیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به دنبال ایجاد ۷۰ هزار شغل در حوزه گردشگری هستیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه مأموریت ویژه جزیره کیش حوزه گردشگری است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود به عملی شدن ایده‌ها و برنامه‌ها در جزیره کیش کمک کنیم.
به گزارش ایسنا – منطقه خلیج‌فارس، علی‌اصغر مونسان شنبه شب در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: امروز بخش گردشگری در دنیا به‌عنوان صنعتی معرفی می‌شود که در اقتصاد جهانی رتبه سوم را دارد. این صنعت ۲۴۰۰‌ میلیارد دلار از تولید ناخالص دنیا را به خود اختصاص داده و در آخرین آمارهای اعلام‌شده، مشخص شد که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰‌ میلیون گردشگر در دنیا وجود دارد.
وی ادامه داد: به‌واسطه مختصاتی که صنعت گردشگری دارد، ابعاد اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد. اهمیت و جایگاه صنعت گردشگری امروز به نقطه‌ای رسیده است که در برخی کشورها به‌عنوان صنعت اول معرفی می‌شود. با حداقل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌توان به اشتغال پایدار دست‌یافت و عدالت اجتماعی و درآمد را تا مناطق و روستاهای کوچک گسترش داد.
مونسان با بیان اینکه گردشگری می‌تواند نقش مؤثری در تولید ناخالص داخلی کشورها ایفا کند، تصریح کرد: در کشور ما نیز صنعت گردشگری وجود دارد اما باید به این نکته توجه کنیم که سهم بزرگی از گردشگری خارجی ما را گردشگری زیارتی در برمی‌گیرد که منافع اقتصادی چندانی برای کشور ندارد. با توجه به ظرفیت‌های موجود در سراسر مناطق کشور باید گردشگری داخلی و خارجی را رونق ببخشیم.
معاون رئیس‌جمهوری با بیان این‌که به لحاظ وجود آثار تاریخی فرهنگی عمده گردشگران ورودی به ایران در این حوزه دسته‌بندی می‌شوند، اضافه کرد: بسیاری از این گردشگران فرهنگی تاریخی هستند و علاقه‌مند به اقامت در خانه‌های تاریخی و اقامتگاه‌های بوم گردی هستند و ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت مهم کمبود هتل را در کشور جبران کنیم. بسیاری از این اقامتگاه‌ها با درصد اشغال بالا در طول سال نگاه و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده‌اند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه مأموریت ویژه جزیره کیش حوزه گردشگری است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود به عملی شدن ایده‌ها و برنامه‌ها در جزیره کیش کمک کنیم.
او با بیان اینکه تدوین قانون جامع حمایت از گردشگری در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم با این قانون که قرار است به تصویب هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی برسد گشایشی در توسعه صنعت گردشگری کشور ایجاد شود.
معاون رئیس‌جمهوری افزود: همچنین در بخش ایجاد اشتغال برنامه‌ای را برای ایجاد ۱۴۰هزار شغل که به تفکیک ۷۰هزار شغل آن در حوزه گردشگری است تدوین کرده‌ایم و این برنامه به رئیس‌جمهوری ارائه‌شده است.
مونسان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا از مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها برای توسعه و رونق صنعت گردشگری کشور بهره بگیریم.
وی افزود: ما تلاش کردیم برنامه‌هایی را تدوین کنیم که هر سه بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم‌افزا باشند و از اقدامات و برنامه‌های جزیره‌ای دوری کنند. امروز نشانه‌های این عملکرد یکپارچه در هر سه بخش سازمان نمود پیداکرده است و امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری کشور بهره‌برداری شایسته داشته باشیم.
مونسان با بیان اینکه تمام تلاش خود را در طول سال‌های مسئولیت خود در جزیره کیش برای رشد و رونق اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و معیشت مردم این منطقه به کار بسته است، افزود: از تمام کسانی که در این مسیر همراه و همکار ما بوده‌اند تشکر و تقدیر می‌کنم.
وی در پایان گفت: یکی از موضوعاتی که در سازمان میراث فرهنگی دنبال می‌شود، استفاده از مزیت‌های کشور و گسترش آن است. ما تلاش کردیم تا کسب‌و‌کارهای کوچک را در حوزه گردشگری رواج دهیم تا از این ظرفیت‌ها در بازه زمانی کوتاه بهره‌مند شویم و زیر‌ساخت‌های موردنیاز را تأمین کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار