به کارگیری بیش از یک هزار نفر در آموزش و پرورش خوزستان از طریق آزمون استخدامی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از جذب دو هزار و ۴۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۹۷ معلم نیز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری به کارگیری می‌شوند.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، مهدی رفیعی اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان سازماندهی کیفیت محور نیروی انسانی است و مهم‌ترین اصل در سازماندهی نیروی انسانی توجه به مناطق کم برخوردار استان است.

وی با بیان اینکه خوزستان با کمبود ۹ هزار معلم مواجه است، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای رفع چالش کمبود نیروی انسانی از طریق هم‌افزایی با مجلس شورای اسلامی و دولت در دستور کار قرار دارد. جذب دو هزار و ۴۰۰ دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان و همچنین جذب و به کارگیری یک هزار و ۱۹۷ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب آزمون استخدامی ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری از جمله مهمترین برنامه‌های راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت استان است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به معضل کمبود فضای آموزشی، توضیح داد: خوزستان با چالش کمبود ۱۰ هزار کلاس درس مواجه است. یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش برای رفع این مشکل، توانمندسازی نیروی انسانی از طریق کیفیت بخشی به روند سازماندهی نیروی انسانی است.

رفیعی‌ اضافه کرد: در فرآیند ثبت‌نام، مهم‌ترین راهبرد تکریم اولیای دانش‌آموزان است. راه‌اندازی اتاق اولیا در مدارس مهم‌ترین راهبرد مجموعه تعلیم و تربیت استان در این خصوص است.

وی با بیان اینکه همه روسای ادارات باید در راستای اجرای بهتر پروژه مهر اقدام کنند، توضیح داد: همه برنامه های آماده سازی مدارس و همچنین سازماندهی نیروی انسانی نهایتا باید تا ۱۰ شهریور پایان یابد. لازمه این امر تلاش گسترده همه روسای ادارات مناطق و نواحی استان است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان در راستای جبران کمبود نیروی انسانی متمرکز شده است. امیدواریم با شروع مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و همه دانش‌آموزان سراسر استان بتوانند از نعمت تحصیل بهره‌مند شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار