بورسیه هنرجویان برگزیده هنرستان‌های کاردانش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش به اعلام تسهیلات ویژه برای هنرجویان برگزیده مسابقات مهارتی و هنری پرداخت و گفت: موسسه علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی دانش آموزان برگزیده علمی را برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی بورسیه می‌کند به این ترتیب که نفرات اول بورس کامل می‌شوند، نفرات دوم تا 75 درصد و نفرات سوم تا 50 درصد تخفیف دریافت می‌کنند.
مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تسهیلات و امکانات ویژه هنرجویان موفق کاردانش اظهار کرد: با توجه به ماهیت مشارکتی آموزش‌های کاردانش و تولید محور و خدمات محور بودن رشته‌ها، همکاری با دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌های تولیدی و خدماتی بخش دولتی و خصوصی را در راستای حمایت و پشتیبانی از فارغ التحصیلا ن در دستورکار داریم.
وی افزود: هنرجویان شاخه کاردانش علاوه بر دیپلم رسمی آموزش و پرورش، گواهینامه مهارت دستگاه‌ها را دریافت می‌کنند که یک نقطه قوت برای تضمین اشتغال آنهاست.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسابقات علمی کاربردی و جشنواره مهارت‌های هنری شاخه کاردانش جزو برنامه‌های کیفیت بخشی ما هستند گفت: تشویق و ترغیب هنرجویان در بروز خلاقیت‌های علمی و عملی، تقویت روحیه رقابت جویی و رقابت پذیری و آشنایی جامعه با توانمندی‌های هنرجویان شاخه کاردانش مهمترین اهداف ما در اجرای مسابقات و جشنواره‌ها هستند. ضمن آنکه اشاعه فرهنگ کار و مهارت آموزی و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی را نیز درنظر داریم.
آذرکیش ادامه داد: در این مسیر بخشی از دستگاه‌های اجرایی به ما کمک می‌کنند. به عنوان مثال موسسه علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی دانش آموزان برگزیده علمی را برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی بورسیه می‌کند به این ترتیب که نفرات اول بورس کامل می‌شوند، نفرات دوم تا 75 درصد و نفرات سوم تا 50 درصد تخفیف دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید هم به نفرات اول، دوم و سوم مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش که اخیرا در ارومیه برگزار شد تسهیلاتی ارائه کرد گفت: 116 هنرجوی برگزیده که نشان‌های طلا، نقره و برنز گرفته بودند تسهیلات قرض‌الحسنه 10 میلیون تومانی دریافت کردند و 60 برگزیده جشنواره مهارت‌های هنری در گرگان نیز تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون تومانی گرفتند و صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد از این پس نیز اگر کلیه هنرجویان کاردانش بخصوص در مناطق محروم و کمتر برخوردار پروژه‌های تولیدمحور و خدمات محور در قالب تعریف شده این صندوق ارائه کنند، می‌توانند از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز تسهیلاتی قائل می‌شوند و برای هنرجویان برتری که از سطوح استانی به سطوح ملی و در نهایت مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند اولویت‌هایی درنظر می‌گیرند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار