بیش از ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی در خوزستان ایجاد شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۲۱۷ مورد یعنی ۸۴.۷ درصد آمار تعهده شده ایجاد اشتغال در خوزستان، محقق شده است.
سید محمد سید نور پیش از ظهر امروز شنبه در شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: برای اشتغالزایی مشاغل خانگی، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سه بانک ملی، ملت و صادرات در سال قبل به استان خوزستان از محل سپرده های قرض الحسنه اختصاص داده شد. سه هزار و ۲۹۲ نفر با به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی خوزستان نسبت به ایجاد ۱۹ هزار و ۱۲۷ شغل متعهد شدند، افزود: برخی از دستگاه ها از جمله میراث فرهنگی، ارشاد، دانشگاه شهید چمران، شرکت پخش فرآورده های نفتی، آموزش و پرورش و برق منطقه ای زیر ۵۰ درصد تعهد داشتند که باید تا پایان سال هرچه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶ هزار و ۲۱۷ مورد یعنی ۸۴.۷ درصد از این آمار محقق شده است، خبر داد: کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و همچنین جهاد کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و منطقه آزاد اروند بالای ۱۰۰ درصد تحقق اشتغالزایی داشتند و به تعهدات خود در زمینه اشتغالزایی عمل کردند.
سید نور در واکنش به طرح سئوال استاندار برای اینکه آیا اشتغالزایی های ایجاد شده فقط آمار است یا بررسی می شوند؟ گفت: در سامانه رصد برای افرادی که اشتغالزایی شده نام، نام خانوادگی، کدملی و کد بیمه ثبت می شود و حتی در صورت تکرار بودن ثبت نمی شود.
ارائه گزارش دبیرخانه ستاد و حمایت از مشاغل خانگی در خصوص آخرین میزان جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان به استناد آمار دریافتی از بانک های عامل از محل اعتبارات ابلاغی سال ۹۴ وفق بند هشت مصوبات جلسه قبل و ابلاغ دستورالعمل و اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری، ارائه گزارش از آخرین میزان فرصت های شغلی ثبت شده در سامانه رصد تا ۴ دی ماه سال جاری و بررسی وضعیت برخی از دستگاه های اجرایی که تاکنون موفق به اجرای تعهدات خود نشده اند از جمله دستورکارهای این جلسه هستند.

اخبار استان اخبار