بیش از 70 درصد رشته‌های ارشد و 40 درصد رشته‌های دکترا قابلیت توسعه ندارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیش از 70 درصد رشته‌های ارشد و 40 درصد رشته‌های دکترا قابلیت توسعه ندارند

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از 70 درصد رشته گرایش های کارشناسی ارشد به دلیل نبود داوطلب به میزان کافی قابلیت توسعه ندارند.
به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد حسین زاده لطفی در دهمین شورای تخصصی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی که در محل سالن اجلاس شهید حمید باکری واحد ارومیه برگزار شد با بیان اینکه از دیدگاه آموزش عالی در بازه سال های 1390تا 1400 در بحرانی ترین وضعیت قرار داریم، گفت: کاهش جمعیت دانش آموزی و افزایش مراکز آموزش عالی مهر تاییدی بر این موضوع است.
وی با بیان اینکه بالای 80 درصد درآمد دانشگاه از طریق شهریه دانشجویان است، گفت: جذب دانشجو، عامل بسیار مهمی است ولی باید در چارچوب قوانین و آیین نامه ها صورت گیرد.
حسین زاده لطفی رقابت هایی که به غلط در طول سال های اخیر بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است را نادرست دانست و افزود: منابعی که در استان وجود دارد باید به طور مساوی با توجه به ظرفیت ها بین همه واحدها توزیع شود.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاهی موفق است که قوانین و مقررات را در راستای افزایش کیفیت سرلوحه کار خود قرار دهد، گفت: تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی همواره بر رعایت قوانین است و پیشرفت های کنونی را نیز مدیون آن هستیم.
دکتر عزیز جوان پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز برگزاری دهمین جلسه شورای آموزشی استان را فرصت مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای استان دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان، روسای واحدهای استان و معاونان آموزشی به بیان مسائل و مشکلات واحدهای متبوع خود پرداختند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار