بیکاری در ماهشهر به علت ضعف مدیریتی در گذشته

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیکاری در ماهشهر به علت ضعف مدیریتی در گذشته

نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: اگر وضعیت را خوب مدیریت می کردیم امروز نباید در ماهشهر بیکار داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی گل مرادی، نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس بیان داشت: گریه آور است که شهرک های صنعتی در نقاط دوردست این کشور برای پشتیبانی صنایع پتروشیمی در خوزستان پویا و فعال هستند.

وی اظهار کرد: امروز به نظرم برای اینکه مشکلات سایر نقاط استان و کشور را حل کنیم باید دور هم جمع می شدیم نه اینکه با دو منطقه ویژه اقتصادی، ۲۱ کارخانه مادر، بزرگ ترین پایانه حمل و نقل کشور، صنعت شیلات، کشاورزی و دیگر توانمندی ها به فکر حل مشکلات شهرستان ماهشهر باشیم.

گل مرادی افزود: ساخت و راه اندازی فاز دوم منطقه پتروشیمی ماهشهر تسریع شود چون در راستای صنایع پائین دستی و تکمیلی با آلایندگی کمتر و اشتغالزایی بیشتر مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس تصریح کرد: محیط زیست تازه چشمش باز شده و حالا که قرار است کار مثبتی انجام شود می گوید اینها آلاینده هستند؛ یک زمانی چشم و گوشش را بست و این همه صنایع مادر، دودکش و صنعت آلاینده را برای نابودی محیط زیست ایجاد کردند ولی حالا که برای حل مشکل کشور قصد انجام کار را داریم می گویند آلاینده است.

گل مرادی با اشاره به لزوم جذب نیروی بومی یادآور شد: رعایت ماده ۴۷ کمک بزرگی به اشتغال این منطقه می کند؛ به هر حال باید نگاه ملی داشته باشیم ولی اولویت استخدام باید با کسانی باشد که گرما و سختی های این منطقه را تحمل می کنند و بعد در صورت توسعه خود منطقه در راستای منافع ملی از خارج از استان هم جذب نیرو داشته باشیم.

وی با انتقاد از اینکه درصد بالای استخدام و جذب از بیرون استان است، خطاب به معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: باید بانک ها را ملزم کنید که درآمد و ثروتی که صنعت خوزستان ایجاد می کند به استان تهران، اصفهان و نقاط دیگر کشور برود؛ این درآمد باید در استان به گردش درآمده و برای اشتغال زایی نیز تسهیلاتی را به مردم خوزستان ارائه دهند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار