بیکاری 2100 نفر از فرزندان خانواده‌های ایثارگر در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیکاری 2100 نفر از فرزندان خانواده‌های ایثارگر در خوزستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت:2 هزار و 100 نفر از فرزندان خانواده های ایثارگر، جانباز، شهدا و آزادگان این استان با مشکل بیکاری مواجه اند که جا دارد دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا عبدالرضا فرجیان یکشنبه شب در حاشیه برگزاری آیین از تجلیل از آزادگان دوران دفاع مقدس اظهار کرد:خوزستان دو هزار و 750 آزاده را تقدیم انقلاب کرده که باتوجه به جایگاه استان و در اختیار داشتن رتبه پنجم کشور ، نیاز بود که برنامه ویژه ای برای گرامیداشت سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی تدارک دیده شود.

وی بیکاری فرزندان خانواده های آزادگان را دغدغه اصلی آنان برشمرد و گفت: اگرچه در این زمینه تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته اما برای به حداقل رساندن دغدغه های آزادگان سرافراز، تمامی دستگاه های استان باید با ما همکاری کنند.

وی اظهار کرد: حدود 2 هزار و 100 نفر از فرزندان خانوده های ایثارگر، شهدا، جانبازان و آزادگان تحت پوشش داریم که با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند اما باتوجه به این که دانشگاه ها در هر مقطع تحصیلی 650 نفر خروجی دارند محدودیت هایی برای استخدام آن ها در دستگاه های اجرایی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: در این زمینه باید تمامی مسئولان استان و دستگاه های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند چرا که اینگونه می توانیم دین خود را به شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان ادا کنیم.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اهمیتی که استاندار برای جایگاه آزادگان سرافراز خوزستان قائل است، از خردادماه سال جاری در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان برگزاری این مراسم باشکوه مصوب و در دستور کار قرار گرفته و برنامه ریزی وسیعی در سطح کلانشهر اهواز و شهرستان های تابعه انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: این مراسم با حضور بیش از یک هزار آزاده سرافراز خوزستانی به همراه خانواده های آنان به همت شرکت ملی مناطق نفتخیز به صورت باشکوه برگزار شد.

وی بیان کرد: مسئولان استان نیز با حضور گرم خود در این مراسم قدردان زحمات و رشادت های این غیور مردان خستگی ناپذیر بودند و امید می رود که این برنامه ها هرسال باشکوه تر برگزار شود.

آیین تجلیل از آزادگان دوران دفاع مقدس یکشنبه شب با حضور بیش از یک هزار آزاده خوزستانی در محل سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد و از جمعی از این آزادگان در مراسمی تقدیر به عمل آمد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار