تأثیر واحدهای تحقیق و توسعه کارگاه های صنعتی بر اشتغال فارغ التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

در صورت ایجاد واحد تحقیق و توسعه در کارگاه های صنعتی ۵۰ کارکن و بیشتر طی سال های ۹۱تا۹۶ بین ۲۶۱۵۲ تا۴۰۰۸ فرصت شغلی مهیا می شد که بخشی از هزینه مستمر اشتغال این افراد در سال بین ۲۹۸۸۷۴۰ تا ۹۸۴۴۲۱۶ میلیون ریال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گزارش حاضر با تکیه بر اطلاعات طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 50 کارکن و بیشتر و کارگاه های دارای واحد تحقیق و توسعه طی سال های 1391 تا 1396 قصد دارد چشم اندازی از امکان به وجود آمدن فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در صورت ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه ارایه نماید.

با توجه به آنچه در قسمت های قبل به ویژه در بخش های 3-2 و 3-3 بیان گردید. مشخص می شود در صورت ایجاد واحد تحقیق و توسعه در کارگاه های صنعتی 50 کارکن و بیشتر طی سال های 91 تا 96 بین 26152 تا 4008 فرصت شغلی مهیا می شد که بخشی از هزینه مستمر اشتغال این افراد(مزد و حقوق نقدی و غیرنقدی) در سال بین 2688740 تا 9844216 میلیون ریال است. با توجه به برآوردهای فرصت های شغلی و تعداد بیکاران دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر در صورت اشتغال این افراد در فرصت های مذکور تعداد بیکاران دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر طی سال های 91 تا 96 تقریبا80 هزار نفر تا 200 هزار نفر خواهد شد.

بحران بیکاری و اشتغال , معاونت کارآفرینی و اشتغال ,

کارگاه­ های صنعتی به عنوان تولیدکننده عمده محصولات نهایی و میانی در بازار کالا حایز اهمیت ویژه ­ای می­ باشند. این کارگاه­های به ویژه کارگاه ­های بزرگ ( 50 کارکن و بیشتر) در فعالیت اقتصادی صنعت بخش عمده­ای از ارزش افزوده و به تبع آن تولید ناخالص داخلی را تولید می ­نمایند. با توجه به نقش مهمی که کارگاه ­های مزبور در بازار کالا دارند، در ایجاد فرصت شغلی نیز تاثیر گذار هستند. عمدتا شغل­ های ایجاد شده در چنین کارگاه ­هایی دارای پایداری لازم است که حتی در دوره­ های رکود و رونق کمتر تاثیرپذیر می ­باشند. از سویی به دلیل رقابتی بودن بازار کالا، کارگاه ­های صنعتی درصدد تولید محصولات نوآورانه و خلاقانه در بازار کالای خاص خود هستند، این امر موجب می­ شود از انجام پژوهش­ های تخصصی استقبال نمایند. لذا در گزارش” اثربخشی واحدهای تحقیق و توسعه کارگاه های صنعتی بر اشتغال فارغ التحصیلان”  به بررسی اثربخشی ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی پرداخته شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار