تأخیر در حذف کنکور مشکلات بیشتری به جامعه تحمیل خواهد کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تأخیر در حذف کنکور مشکلات بیشتری به جامعه تحمیل خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کنکور بر اساس نیازها و آمایش سرزمینی تبیین نشده است، تصریح کرد: هرچقدر کنکور دیرتر حذف شود، مشکلات بیشتری جامعه را فرا می‌گیرد.
سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عوامل تاثیرگذار در عدم توفیق اجرای قانون سنجش و پذیرش موسوم به قانون حذف کنکور، گفت: متاسفانه یکی از عوامل تاثیرگذار در عدم حذف کنکور، لابی موسسات آموزشی هستند که منافع خوبی در برگزاری این آزمون دارند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فشارهای زیادی به دلیل برگزاری کنکور به خانواده‌ها و دانش‌آموزان وارد می‌شود، تصریح کرد: نمی‌توان با چندین سوال تستی، در مدت زمان محدود و غیره آینده یک فرد را مشخص کرد در حالی که باید سوابق 12 ساله فرد و فاکتورهای کیفی‌تری ارزیابی شود تا بر اساس آن سرنوشت افراد را تعیین کرد.
وی ادامه داد: موسسات کنکور بر اساس منافعی که دارند در طول شبانه روز در صداوسیما اقدام به فعالیت و تبلیغ می‌کنند در حالی که اگر قرار باشد دانش آموز به دانشگاه برود، نیازی به این تبلیغات ندارد و بر اساس سعی و فهم او خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه هرچقدر کنکور دیرتر حذف شود، مشکلات بیشتری جامعه را فرا می‌گیرد زیرا کنکور بر اساس نیازها و آمایش سرزمینی تبیین نشده است، افزود: امروزه در بسیاری از کشورها بساط کنکور برچیده شده لذا باید بیزینس در این حوزه نیز برچیده شود؛ این امر در حالی است که امروزه افراد می‌توانند به راحتی و بدون آزمون وارد دانشگاه شوند و نیازی به شرکت در کنکور را ندارند.
میرزاده با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس پیگیر اجرای صحیح قانون حذف کنکور خواهند بود و جز منافع ملی برایشان مهم نخواهد بود، افزود: باید اذعان کرد که گردش مالی پشت کنکور اجازه نمی‌دهد این مشکل از سر راه آموزش و پرورش برداشته شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسسات آموزشی می‌توانند در حوزه پژوهش و تحقیق فعالیت کنند در حالی که به‌خاطر سود و منافع به سمت فعالیت در عرصه کنکور حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید تلاش جدی در راستای تحقق قانون اعمال معدل در کنکور از سوی مراجع مرتبط انجام تا این مشکل بزرگ حل شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار