تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان گرمسیری در دانشگاه شوشتر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر از ادامه گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و تأسیس مرکز تحقیقاتی گیاهان گرمسیری در دانشکده کشاورزی این دانشگاه در راستای افزایش درآمدهای اختصاصی و کاهش بار هزینه‌ها در سال جاری خبر داد.

دکتر غفار پوربختیار با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه آزاد در سال 95، اظهار کرد: سیاست و اولویت اصلی دانشگاه در در راستای رفع مشکلات مالی این است که پروژه‌هایی را انجام دهیم که بازخورد مالی داشته باشند.

وی با اشاره به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در 25 رشته کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در سال گذشته افزود: این دانشجویان از مهرماه سال تحصیلی 96 – 95 به دانشگاه وارد می‌شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ادامه داد: در سال 95 نیز به گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی ادامه خواهیم داد؛ در حال حاضر فرآیند پذیرش در 35 رشته کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در مراحل مختلف اخذ مجوز هستند و درصورت افزایش تعداد دانشجویان درآمدهای دانشگاه نیز افزایش می‌یابد.

پوربختیار گفت: در زمینه پژوهشی نیز برنامه‌های متعددی در دانشگاه وجود دارد که می‌توانند در افزایش درآمدهای دانشگاه تأثیرگذار باشند؛ با توجه به مشکلات مالی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها کاهش هزینه‌های غیر ضروری و افزایش درآمدها با تکیه بر سیاست انقباضی است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش درآمدها استادسرای دانشگاه آزاد با مساحت حدود یک‌هزار و 700 متر و با 76 سوییت در شوشتر در صورت اخذ مجوزهای نهایی به‌صورت یک هتل سه ستاره در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: هدف دانشگاه ترویج علم و دانش با محوریت آموزش و پژوهش است؛ ارتقاء رتبه علمی اعضای هیأت‌علمی و ترویج فرهنگ پژوهش و کتابخوانی نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه در سال جاری هستند.

پوربختیار ادامه داد: همچنین تأسیس مرکز تحقیقاتی گیاهان گرمسیری در دانشکده کشاورزی به‌منظور بررسی آخرین یافته‌های علمی درباره گل‌ها و گیاهان گرمسیری از برنامه‌های دانشگاه در سال 95 است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار