تأمین تسهیلات 500 میلیارد تومانی برای مشاغل روستایی در خوزستان/مسؤولان در شهرستان‌ها برای اشتغال وارد عمل شوند

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تأمین تسهیلات 500 میلیارد تومانی برای مشاغل روستایی در خوزستان/مسؤولان در شهرستان‌ها برای اشتغال وارد عمل شوند

استاندار خوزستان گفت: درگذشته مسئله اشتغال فقط در سطح کشور و استان پیگیری می‌شد و مسؤولین شهرستان‌ها به این موضوع حساس نبودند اما در حال حاضر با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری و دولت در مسئله اشتغال لازم است که مسؤولین شهرستان‌ها وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان باغملک اظهار کرد: آماری که در دست داریم گویای شرایط مناسبی در حوزه اشتغال نیست، تنها در شهرستان باغملک نرخ بیکاری از کل جمعیت 8/16 درصد است و با توجه به اینکه جوانان بیشترین تعداد بیکاران را دارند این آمار رقم بالاتری خواهد داشت، دولت نسبت به این مسئله باید متعهدتر باشد.

وی افزود: باید در هر شهرستان برای تمرکز بر موضوع اشتغال یک نفر به‌عنوان نماینده ویژه در نظر گرفته شود، درگذشته مسئله اشتغال فقط در سطح کشور و استان پیگیری می‌شد و مسؤولین شهرستان‌ها به این موضوع حساس نبودند اما در حال حاضر با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری و دولت در مسئله اشتغال لازم است که مسؤولین شهرستان‌ها وارد عمل شوند.

استاندار خوزستان گفت: همه ارکان نظام برای حل مشکل اشتغال باید در کنار هم تلاش کنند و جز با همراهی و هماهنگی همه دستگاه‌ها مسئله اشتغال بهبود پیدا نمی‌کند، برای اینکه سرمایه‌گذار وارد یک شهرستان شود باید زیرساخت‌های آن آماده باشد و سرمایه‌گذار احساس امنیت کند لازمه آن این است که مسؤولین پذیرای سرمایه‌گذار باشند.

وی بابیان این موضوع که مبلغ 500 میلیارد تومان وام برای مشاغل روستایی استان فراهم کردیم و از محل کمک‌های فنی و اعتباری وام‌هایی در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط قرار می‌دهیم، گفت: شرایط باغملک در مسئله اشتغال مساعد است اما تلاش‌ها متناسب با نیاز نبوده که لازم است فعالیت مضاعف صورت پذیرد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار